ممنوعیت افزایش سلیقه ای قیمت بلیت سینما در قزوین

به گزارش وبلاگ نت مالزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: سینماها موظف به اجرای بخشنامه ابلاغی مبنی بر افزایش 20 درصدی قیمت بلیت هستند و حق اعمال نظر شخصی و سلیقه ای خود را در این زمینه ندارند.

ممنوعیت افزایش سلیقه ای قیمت بلیت سینما در قزوین

به گزارش وبلاگ نت مالزی به نقل از ایرنا، محمدحسین اسماعیلی شنبه هفتم تیر اضافه کرد: سازمان سینمایی وزارت ارشاد و شورای صنفی و انجمن سینماداران، نرخ مصوب بلیت سینماهای سراسر کشور را معین و ابلاغ می نماید و طبق بخشنامه ابلاغی آن ها بهای بلیت سینماها با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه کرده محاسبه می گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به بخشنامه ابلاغی، قیمت بلیت سینماها در روزهای عادی 12 هزار تومان، در روزهای پنجشنبه، آدینه و ایام تعطیل 20 هزار تومان و روزهای سه شنبه نیم بها است، متولیان سینمایی استان قزوین با در نظر دریافت شرایط مالی شهروندان بهای بلیت در روزهای پایانی هفته را افزایش نداده و با نرخ 15 هزار تومان به فروش می رسانند.

او اضافه کرد: با توجه به خسارت سنگین وارده به سینماهای استان به دلیل تعطیلی چهارماهه ناشی از شیوع بیماری کرونا، تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری استان از ابتدای تیرماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با استفاده از حداکثر ظرفیت 50 درصد شروع شده است.

اسماعیلی ادامه داد: هم اکنون سینماهای قزوین پس از چهار ماه تعطیلی با اکران دو فیلم شنای پروانه و خوب، بد، جلف 2 فعالیت خود را شروع کردند و برای آشتی دوباره مردم و سینما مقرر شد تا در هفته اول بلیت سینماها نیم بها گردد.

وی گفت:با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، سالن های سینما مشروط به رعایت دستورهای بهداشتی و استفاده از حداکثر 50 درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: برای صیانت از سلامت شهروندان، کار گندزدایی و ضدعفونی سالن ها، جایگاه ها و کل فضای داخلی سینماها به صورت روزانه انجام می گردد و برای تأمین مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای سینماهای استان اقدام شده است.

استان قزوین 2 سینما در شهر قزوین و 2 سینمای سیار در شهرستان های آبیک و تاکستان دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ممنوعیت افزایش سلیقه ای قیمت بلیت سینما در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت افزایش سلیقه ای قیمت بلیت سینما در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید