نخست وزیر استرالیا به کاخ سفید می رود

به گزارش وبلاگ نت مالزی، دونالد ترامپ امروز (آدینه) میزبان نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید است؛ محور مذاکرات این دو رهبر، ارتقای روابط و آنالیز موضوع ایران و چین خواهد بود.

نخست وزیر استرالیا به کاخ سفید می رود

به گزارش وبلاگ نت مالزی، به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش ادعای کشور چین در حکمرانی بر دریای چین جنوبی، نگرانی های کشورهای منطقه و آمریکا رو به افزایش گذاشته است. امور امنیتی و تجاری دو موضوعی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا به آن خواهند پرداخت.

از آنجا که امکان قطع صادرات مواد خام توسط چین وجود دارد، این دو رهبر امروز قرار است برنامه ای جهت تأمین مواد خام ارائه نمایند.

پاتریک بوچان، از اعضای مرکز بین المللی مطالعات استراتژیک در واشنگتن می گوید: استرالیا رفتار بسیار زیرکانه ای با ترامپ نموده است. این کشور از انتقاد مستقیم از ترامپ -بر خلاف بعضی کشورهای اروپایی- اجتناب نموده است.

در ماه مه، ترامپ از پیروزی موریسون در انتخابات استقبال کرد و در پیغام توئیتری خود نوشت: رفاقتی بهتر از دوستی آمریکا و استرالیا وجود ندارد.

دولت استرالیا، شرکت ارتباطاتی هوآوی را به درخواست ترامپ تحریم نموده است. این شرکت که از بزرگ ترین ارائه دهندگان خدمات مخابراتی است، توسط آمریکا به استفاده از ابزارهای جاسوسی متهم شده است.

پس از مراسم خوش آمدگویی و کنفرانس مشترک خبری، مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا و مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور، به میزبانی از موریسون در مراسم نهار کاخ سفید خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نخست وزیر استرالیا به کاخ سفید می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر استرالیا به کاخ سفید می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید