نگرانی از جنگ داخلی ، دخالت شبه نظامیان حامی ترامپ در صورت باخت

به گزارش وبلاگ نت مالزی، در تحلیل شورای روابط خارجی آمریکا که به قلم بروس هوفمان نگاشه شده، آمده است: با توجه به شکاف سیاسی کنونی در ایالات متحده، انتخابات ریاست جمهوری امسال نگران کننده به نظر می رسد. ترامپ ماه گذشته در نوادا اظهار داشت که دموکرات ها تلاش می کنند در آرای انتخاباتی دست ببرند چرا که تنها راه پیروزی برای آنها همین است. جای تعجب ندارد که برخی از لجوج ترین پشتیبانان ترامپ همانند سوگند خوردگان (Oath Keepers) متعهد شده اند که در صورت شکست ترامپ دست به دامن زور شوند. راست افراطی های آمریکایی تنها یک ماه مانده به انتخابات، برای آدم ربایی فرماندار میشیگان تلاش کردند. این خود نشان می دهد که پتانسیل شکل گیری خشونت، کم نیست.

نگرانی از جنگ داخلی ، دخالت شبه نظامیان حامی ترامپ در صورت باخت

در ادامه این مطلب آمده است: اینجا نه با یک جنبش هماهنگ و یکپارچه بلکه با گروه های پرشمار ملی، محلی و ایالتی و سازمان های دیگری با ساختار و انسجام متفاوت روبرو هستیم. بسیاری از آنها بی چون و چرا مسلح و در گستره ای از برتری جویان سفیدپوست، ضد دولت و دیدگاه های آنارشیستی قرار می گیرند.

طبق برآوردها حدود 300 گروه گوناگون شبه نظامی وجود دارند که شاید شمار نیروهای نظامی و آموزش دیده آنها به به 15 تا 20 هزار نفر برسد.

فراخوان گروه جنبش بوگالو (Boogaloo Bois) برای انقلاب و شورش، آشکار است. آنها برای یک جنگ داخلی از مدت ها پیش آماده اند. در بین ماه های فوریه و آوریل امسال، شاهد رشد 60 درصدی صفحات فیسبوک و گروه های هواخواه شورش بوده ایم. قبل از اینکه فیسبوک این صفحات را ببندد شمار آنها به 125 گروه با بیش از هفتاد و سه هزار دنبال کننده می رسید.

حالا هفت ماه پس از همه گیری ویروس کرونا همراه با تقریباً 13 هزار و 500 گردهمایی و اعتراض پس از مرگ جورج فلوید، ناآرامی و چندگانگی در جایگاه های سیاسی به اندازه ای اوج گرفته که همانندش را از سال 1960 به این طرف ندیده ایم. بنابراین، پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری، به جریان ناگواری در ایالات متحده انجامیده که تقریباً بی سابقه است.

نتیجه این حجم از پُست ها، توییت ها و پیام های انگیزشی، یک فضای ناپایدار و غیر قابل پیش بینی است که هم اف بی آی و هم وزارت امنیت داخلی پیرامون آن هشدار داده و ابراز نگرانی کرده اند. در ماه می، اف بی آی کانال هایی را شناسایی و اظهار داشت که آنها آماده ایجاد هرج و مرج و شکل دهی یک جنگ داخلی دوم بودند.

در بخش پایانی مطلب شورای روابط خارجی آمریکا آمده است: اف بی آی و وزارت دادگستری تلاش می کنند تا خشونتی که می تواند به انتخابات و مراکز اخذ رأی برسد را مهار کنند. با این حال، مشخص نیست که دهها هزار انجمن انتخاب محلی و آژانس ها و ادارات اجرای قانون ایالتی، محله ای و قبیله ای به حضور افراد مسلح در مراکز اخذ رأی چه واکنشی خواهند داشت. سرنوشت یک فرایند انتخاباتی منظم و انتقال قدرتی که از گذشته در آمریکا مسلم شناخته می شد، حالا به چالش کشیده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگرانی از جنگ داخلی ، دخالت شبه نظامیان حامی ترامپ در صورت باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از جنگ داخلی ، دخالت شبه نظامیان حامی ترامپ در صورت باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید