همه چیز درباره رنگ سال 1401، 2022 و نحوه ست کردن آن

به گزارش وبلاگ نت مالزی، رنگ سال 2022/ 1401 چه رنگیه؟ پنتون رنگ سال 2022 را گفت. اگر شما هم به استفاده از رنگ های مد روز پایبند باشید، حتما قبل از شروع سال میلادی در پی جواب سوال رنگ سال 2022 چیست؟ می گشت. احتمالا می دانید که کمپانی پنتون هر سال یک یا دو رنگ را به عنوان رنگ مد سال معرفی می کند. رنگ سال 2022- 1401 کمپانی پنتون رنگ بنفش مایل به آبی، به رنگ گل پریوش است. پنتون رنگ سال 1401- 2022 را تحت نام Very peri انتخاب کرده است. ما در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران، به رنگ مد سال نو 2022-1401 و هر آنچه درباره رنگ سال 1401 باید بدانید، می پردازیم و به شما می گوییم چطور براساس پالت پنتون رنگ مد سال را برای رنگ لباس و دکوراسیون 1401- 2022 ست کنید.

همه چیز درباره رنگ سال 1401، 2022 و نحوه ست کردن آن

تاریخچه انتخاب رنگ سال از سوی شرکت پنتون

بیایید پیش از هر چیز به این سوال جواب بدهیم که اصلا چرا یک رنگ باید به عنوان رنگ سال انتخاب شود؟ این رنگ بر اساس چه معیارهایی انتخاب می شود؟ و اصلا چه کسی یا کدام کمپانی رنگ سال انتخاب می کند؟ برای کسانی که اهل مد و فشن هستند و زندگی شان با هنر عجین شده، رنگ ها فراتر از آن چه برای افراد عادی معنا دارد، مهم هستند.

موسسه رنگ پنتون (Pantone Color Institute) شرکتی است که سالانه، رنگ سال را انتخاب می کند. از سال 2000 انتخاب رنگ سال به عنوان یک اقدام جسورانه انجام شد. البته تا سال 2007 حدس و حدس درباره انتخاب هر ساله رنگ سال، بین دیگر برندها و شرکت ها چندان رواج نداشت. اما به مرور رنگ سال، جای خودش را در استایل ها و دنیای فشن، مد، دیجیتال و تکنولوژی و … باز کرد.

هر سال اوایل ماه دسامبر، موسسه رنگ پنتون، رنگ نو سال را معرفی می کند. شنیدن و معرفی این رنگ بر برخی کسب و کارها تاثیر مستقیم دارد به همین دلیل هم جزو اتفاقات مهم هر ساله به شمار میرود.

رنگ سال بر چه اساسی انتخاب می شود؟

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

شاید جالب باشد ولی پشت هر انتخاب رنگ، مجموعه ای از مفاهیم خوابیده است که شاید حتی به فکر تان هم خطور نکند. فرایند انتخاب رنگ برای سال نو با مشورت تعدادی کارشناس کارکشته و خبره در عرصه هنر و در عین حال آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … انجام می شود. حتی بلایای طبیعی و انسانی هم در انتخاب رنگ سال نقش پررنگی دارند.

رنگ سال 2022 چیست؟

مثلا رنگ سال 2021 بر اساس شرایط کرونایی انتخاب شد؛ همان رنگ زرد و خاکستری معروف. اما رنگ سال 1401 چه رنگی است؟ و نام رنگ سال 2022 چیست؟ امسال هم این رنگ نو سال 2022 یا رنگ نو سال 1401 با نماد گذر از عصر حاضر و انتقال به عصری نو، بنفش یا رنگ وِری پری انتخاب شده است. در یک کلام رنگ سال پنتون منعکس کننده آن چیزی است که در فرهنگ جامعه دنیای، در حال وقوع است. این رنگ حتی بیانگر این است که مردم در پی چه چیزی هستند و به چه چیزی می توانند امیدوار باشند.

انتخاب رنگ Very pery برای سال 2022-1401

رنگ سال 1401 چه رنگی است؟ همان طور که گفتیم، کمپانی پنتون، رنگ های برتر فصلی را مورد بررسی قرار می دهد و رنگ سال پنتون را انتخاب می کند. برای این کار هم با کمک گرفتن از طراحان، بازاریاب های حرفه ای، تولیدکننده ها و برندهای مطرح، فرایند انتخاب رنگ های دنیای را پیش بینی می کند. به همین دلیل، پنتون به شرکت ها در مورد هویت بصری محصول و برند با استفاده از رنگ ها، مشاوره می دهد و انتخاب برخی رنگ ها را توصیه می کند.

موسسه رنگ پنتون همچنین پیش بینی های فرایند فصلی، روان شناسی رنگ ها و مشاوره رنگ، با برندهای دنیای همکاری می کند تا به طور موثر از قدرت، روانشناسی و احساسات رنگ در استراتژی طراحی های خودش استفاده کند. متخصصان این شرکت، نه تنها بر طراحی، بلکه بر مصرف گرایی هم تاثیر مستقیمی می گذارند. حالا به نظر می رسد بعد از یک دوره انزوا در اثر پاندمی کرونا پنتون این نوید را داده که با رنگ بنفش-آبی Very pery در سال 20222 بعد تازه ای از زندگی را تجربه کنیم.

چرا Very pery به عنوان رنگ سال 1401-2022 پنتون انتخاب شده است؟

به گفته کمپانی پنتون، رنگ سال 2022، PANTONE 17-3938 Very Peri (آبی-بنفش به رنگ گل پریوش) یعنی ما در دوران دگرگونی زندگی می کنیم و وری پری نمادی از زرق و برق زودگذر دنیای است. همان طور که ما از یک دوره انزوای شدید بعد از پاندمی کرونا بیرون می آییم و استانداردهای زندگیمان در حال تغییر هستند. این تغییر حتی در زمینه های دیجیتال و انواع فناوری های به روز هم دیده می شود.

طراحی دیجیتال به ما کمک می کند که محدودیت های دنیای واقعیت را بشکنیم و دریچه ای را به روی دنیای مجازی که سراسر پویایی است، باز کنیم. در این دنیای نو می توانید امکانات رنگی نو را هم کشف و ایجاد کنیم. رنگ PANTONE 17-3938 Very Peri ادغام زندگی مدرن و تجلی آن در دنیای دیجیتال و تلفیق این دو را نشان می دهد و قرار است اعتماد به نفس ما را تقویت کند.

ویژگی های رنگ سال 2022 چیست؟

رنگ سال 2022 چه رنگی است؟ رنگ مد سال 1401 رنگ PANTONE 17-3938 Very Peri است که ویژگی های رنگ های طیف آبی را با خود دارد، در عین حال رنگ مد سال 2022 دارای ته رنگ بنفش-قرمز است. ترکیب این رنگ ها تصویری هیجان انگیز، شاد و پویا را به نمایش می گذارد و خلاقیت جسورانه و تخیلی را تشویق می کند. نباید فراموش کرد که شاید کمتر کسی به این موضوع دقت کند ولی هنوز هم جامعه، رنگ را به عنوان یک شکل مهم ارتباط و راهی برای بیان و تأثیرگذاری بر ایده ها، احساسات، تعامل و ارتباط می شناسد.

رنگ سال 2022 برای لباس

حتما می دانید که اگر قرار است از رنگ آبی روشن متمایل به نفش یا وری پری در استایلتان برای مد سال 1401 استفاده کنید، قرار نیست سر تا پا یک رنگ بپوشید. پس باید به فکر یاد گرفتن اصول ست کردن رنگ لباس سال 1401، کفش، کیف، جوراب و حتی نوع آرایشتان با رنگ سال امسال یعنی سال 1401/2022 باشید. در هنر ست کردن، باید تعدادی رنگ را به عنوان مکمل و سازگار با رنگ اصلی انتخابی تان به استایلتان وارد کنید. البته این کار را هم همان شرکت مشهور پنتون انجام داده است.

Very pery، رنگ سال 2022 را چطور ست کنیم؟

شرکت پنتون به عنوان شرکتی که رنگ سال را انتخاب می کند، برای هر چه آسان تر شدن کار، یک پالت رنگی ارائه داده که شامل رنگ های سرد و گرم هماهنگ با رنگ بنفش-آبی پنتون می شود. شما می توانید این رنگ ها را در آرایش و میکاپ روزانه و مهمانی، لباس های فرعی و حتی وسایل خانه تان وارد کنید تا رنگ شان بیشتر و چشم نوازتر به نظر برسد.

استفاده از رنگ وری پری پنتون برای سال 2022 در دکوراسیون

حالا که در حال گذر از دوران سخت قرنطینه هستیم، بد نیست با رنگ زرد و خاکستری پارسال هم خداحافظی کرده و به رنگ نو سال 2022 آبی-بنفش وری پری سلام کنیم. در این رنگ مجذوب کننده شرکت پنتون وفاداری و ثبات رنگ آبی با شور و نشاط رنگ قرمز ترکیب شده است.

برای به کار بردن این رنگ در دکوراسیون داخلی، بهتر است در کنار آن، از رنگ هایی که تمایل به بازگشت به محیط زیست و طبیعت را تداعی می کنند، استفاده کنید. به همین دلیل هم رنگ های زیتونی کمرنگ، صورتی و آبی را که به وفور در طبیعت می توانید پیدا کنید، به خوبی با رنگ سال 2022 در دکوراسیون می توانند جلوه ای تماشایی و آرامبخش بدهند.

تاثیر رنگ سال پنتون بر کسب و کارها

در اصل انتخاب رنگ سال پنتون به معنی پیش بینی فرایند رنگ بر استفاده مصرف کننده از محصول است. به بیان ساده تر، برای موثرتر عمل کردن در کسب و کارتان، باید رنگ سال را در محصولات مصرفی مشتریان و طرح های مورد استفاده در برندتان، بگنجانید. برخی از برندهای خلاق و نو آور، هر سال ظاهر برندهایشان را با رنگ سال نو، به روز می کنند. این کار البته هزینه های سنگینی در پی دارد.

یکی از نشانه های به روز بودن، پیروی از یک سبک نو و نوین است. به همین دلیل هم معمولا افراد به روز، هر سال، از ترکیب رنگ های نو در استایل یا دکوراسیون منزل، دفتر کار و … استفاده می کنند. این کار هم پیشرو بودن آن ها را ثابت می کند و هم مقدار اهمیت دادن آن ها به سبک و استایل نو دنیای را نشان می دهد.

رنگ سال پنتون به مدت 23 سال بر توسعه محصول و تصمیمات خرید در صنایع مختلف از جمله مد، مبلمان منزل، طراحی های صنعتی و همچنین بسته بندی محصول و طراحی گرافیک تاثیر گذاشته است.

به کار بردن رنگ سال 2022-1401 در کسب و کار

همان طور که گفتیم، برای برخی کسب و کارها، تغییر هر ساله برند بر اساس رنگ سال نو اصلا به صرفه نیست. اما بد نیست بدانید که قرار هم نیست از رنگ سال لزوما برای تغییر برند یا بازتعریف آن استفاده کنید. می توانید با به کار بردن رنگ های نو، اقدام به انجام تبلیغات حرفه ای کنید. مثلا از رنگ های نزدیک و سازگار با رنگ مد سال 2022 یعنی بنفش-آبی وری پری که در پالت پنتون وجود دارند، کمک بگیرید و به مخاطب ها نشان دهید که چقدر کسب و کارتان به روز است و پیشروتر از دیگر رقبا عمل می کند.

سوالات متداول

کد رنگ سال 2022 چیست؟

اگر سوال شما هم این است که رنگ سال 1401 چه رنگی است باید بگوییم که کد رنگ امسال، یعنی سال 2022، PANTONE 17-3938 است.

رنگ وری پری چه رنگی است؟

very peri رنگ بنفش مایل به آبی، به رنگ گل پریوش است.

معرفی رنگ سال پنتون برای سال 2021/ 1400؛ پای کرونا هم وسط است

رنگ سال پنتون برای 2021 معرفی شد

در سال 2021 شرکت پنتون به جای معرفی یک رنگ، دو رنگ را به عنوان رنگ های سال معرفی کرد.. رنگ های سال 2021 رنگ زرد لیمویی روشن یا زرد کره ای و خاکستری روشن هستند. رنگ زرد روشن امسال با کد رنگی PANTONE 13-0647 یک رنگ شاد و سرزنده است که می توان از آن در لباس و دکوراسیون منزل استفاده نمود. رنگ خاکستری نیز با کد رنگ PANTONE 17-5104 یک رنگ مجذوب کننده در کنار زرد استکه استفاده از این دو رنگ در کنار هم موجب ایجاد ترکیبی خیره کننده و زیبا می شود.

چرا رنگ زرد روشن و خاکستری به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب شد؟

سال 2020 با گسترده شدن و پاندمی دنیای کرونا این ویروس به گونه ای متفاوت دنیا را به سوی بهت و نگرانی پیش برد. حال و روز مردم دنیا با شیوع یک بیماری عجیب و واگیردار تغییر کرد و انتخاب رنگ 2021 برگرفته از مفهوم این روزهای دنیا است. رنگ خاکستری به معنای مکانی نیمه تاریک است که در میان سیاهی و سفیدی قرار گرفته است و دنیا را به سمتی مبهم پیش برده است.

رنگ خاکستری نشان از این دارد که دنیا هیچ وقت به سمت سیاهی نمی رود و اگر وحدت، ثبات و امید در قلب ها زنده بماند، ناامیدی فراگیر نخواهد شد.در این میان زرد روشن لیمویی همانند یک نور درخشان در میان این تاریکی ها می درخشد و نویدی امیدبخش در قلب ها ایجاد می کند. این ها صحبت های مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون در مصاحبه اش با نیویورک تایمز است.

رنگ مد سال 2021 رنگ زرد روشن است که نشانه طلوع امید و یا همان واکسن کرونا در زندگی مردم دنیا است و قرار است دوباره رنگی به این دنیا ببخشد. ترکیب دو رنگ زرد و خاکستری در کنار هم درست بر اساس حال و روز مردم دنیا انتخاب شده است و نشان از تغییری بزرگ دارد و برای روحیه حال مردم دنیا بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

رنگ لباس سال 1400/2021

امسال بهار نوبت پوشیدن لباس هایی به رنگ زرد روشن است. رنگ مد سال 2021 رنگی پر از انرژی و سراسر نور که همه چشم ها را به خود خیره می کند. این رنگ برای روزهای سخت بعد از قرنطینه های طولانی کرونا، انتخابی ایده آل محسوب می شود.

شما می توانید برای استفاده از این رنگ در لباس، یک کت یا بلوز زرد روشن به تن کنید، یا با استفاده از یک کیف و کفش زرد و لباس هایی به هر رنگی که دوست دارید، استایلی متفاوت برای خودتان رقم بزنید. استفاده از لباس هایی با ترکیب زرد روشن و خاکستری را به هیچ عنوان از یاد نبرید و از این دو رنگ مجذوب کننده و مد روز در کنار هم برای لباس هایتان استفاده کنید.

ترکیب رنگ زرد سال 1400-2021 در دکوراسیون

رنگ دکوراسیون 1400 با به کار بردن رنگ زرد و خاکستری در کنار هم بسیار مجذوب کننده و زیبا است. برای استفاده از رنگ مد سال 2021 در دکوراسیون خانه بهتر است از اکسسوری های زرد در کنار ترکیبی از خاکستری و سفید استفاده کنید. به کار بردن رنگ زرد به مقدار زیاد در دکوراسیون و یا رنگ کردن همه دیوارها با رنگ زرد می تواند خیلی زود خسته کننده شود.

از طرفی رنگ زرد زمانی که به مقدار در طراحی دکوراسیون به کار برود، موجب ایجاد حس آرامش و امنیت در افراد می شود، اما زیاده روی در آن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و روی حس و حالتان تأثیر منفی بگذارد. قرار دادن چند وسیله زرد رنگ در دکوراسیون منزل تان برای به روز کردن ظاهر خانه کافی است. می تواند از گلدان زرد رنگ، کوسن، فرش، پرده، مبلمان یا آباژور زرد استفاده کنید و جلوه ای خاص و دوست داشتنی به فضای خانه خود ببخشید.

فرایند انتخاب رنگ سال از سال 2000 شروع شد و هنوز هم ادامه دارد تا جایی که تاثیر مستقیمی بر کسب و کارها به خصوص در حوزه مد و فشن گذاشته است. این تاثیر هر سال پررنگ تر و بیشتر هم می شود. شما هم اگر صاحب کسب و کاری هستید، یا به تغییر دکوراسیون منزل بر اساس ترندهای دنیای رنگ اهمیت می دهید، همچین اگر می خواهید استایل به روزی داشته باشید، از رنگ ترند سال و رنگ های مطابق و موجود در پالت پنتون در ظاهر خود استفاده کنید تا هم تنوع را لحاظ کرده باشید و هم به روز بودن را.

سوالات متداول

1- رنگ سال 2022-1401 چیست؟

رنگ سال امسال یعنی 1401-2022 وری پری (Very peri) یا آبی-بنفش است.

2- لباس رنگ سال 1401- 2022 چه رنگیه؟

برای رنگ لباس سال 2022- 1401 از رنگ سال پنتون که وری پری یا آبی بنفش است استفاده کنید و با رنگ های مکمل آن ست کنید.

منبع: pantone

نوشته های مرتبط

نوترین مدل و ترندهای شال و روسری سال 2021/1400

چگونه یک تیپ تابستانی شیک و خنک داشته باشیم

8 رنگ مو مجذوب کننده و شیک سال 2021 مناسب با تناژهای مختلف رنگ پوست

این 10 اشتباه رنگ موی نو را به سرعت کدر و بد رنگ می کند

منبع: افق کوروش

به "همه چیز درباره رنگ سال 1401، 2022 و نحوه ست کردن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره رنگ سال 1401، 2022 و نحوه ست کردن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید