واکنش سازمان هواشناسی به اسفند دیوانه

به گزارش وبلاگ نت مالزی، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه آب وهوای دیوانه مختص انگلیس است، گفت: سازمان هواشناسی تنها مرجع صدور هشدار های هواشناسی است.

واکنش سازمان هواشناسی به اسفند دیوانه

به گزارش تسنیم، صادق ضیائیان در واکنش به اظهارات اردکانی یکی از پیشکسوتان حوزه هواشناسی درباره دیوانه خواندن اسفند، اظهار کرد: آقای اردکانی استاد بنده بوده اند،، اما اساساً پیش بینی های فصلی و ماهانه بر اساس نرمال، بیش از نرمال یا کمتر از نرمال خیلی دقیق نیست.

وی ادامه داد: پیش بینی دقیق هواشناسی برای یک هفته، 10 روز و نهایت دو هفته است، پیش بینی بیش از این مدت با احتمالات بیشتر مطرح می گردد.

وی اضافه نمود: سرمای زودرس یکی از اتفاقاتی است که پیش از فصل بهار برای کشاورزان روی می دهد و مختص این اسفند نبوده و برای تمام اسفند های گذشته نیز بوده است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: بر این اساس کشاورزان باید به هشدار های سازمان هواشناسی درباره سرمای زودرس بهاره یا دیررس بهاره توجه کافی داشته باشند.

ضیائیان با اشاره به دیوانه خواندن اسفند سال جاری به وسیله استاد اردکانی، گفت: Crazy weather آب وهوای دیوانه اصطلاحی است که فقط در کشور انگلستان به علت نوع آب وهوای آن شایع است، این اصلاح برای زمان هایی به کار می رود که شاهد تغییرات ناگهانی جوّ هستند و عموماً تغییرات آب وهوایی خیلی زیاد است.

وی با یادآوری همواره وقتی به بهار نزدیک می شویم ناگهان سرما می آید، اما بلافاصله هوا گرم می گردد، افزود: این به معنای شدت و وخامت شرایط نیست و مردم نگران نباشند، شاید برداشت نگارنده خبر از اظهارات آقای اردکانی وقوع سرمای شدید بوده که این نبوده است.

اخیراً حسین اردکانی پیشکسوت هواشناسی در اظهاراتی با اشاره این که 29 بهمن ماه تا 4 اسفند موج هوای سرد در کشور حاکم خواهد شد، به طوری که می تواند به محصولات کشاورزان لطمه وارد کند، از این رویداد به اسفند دیوانه تعبیر نموده و گفته بود: این موج هوای سرد بیشتر از همه در شمال شرق کشور و خراسان ها و در مراحل بعدی سیستان و بلوچستان احساس می گردد، سپس مرکز کشور و تهران و در آخر شمال غرب کشور را تحت تأثیر قرار می دهد، اما بیشترین سرما در خراسان و شمال شرق کشور وجود خواهد داشت.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی توضیح داد: سازمان هواشناسی با این همه پرسنل به موقع نمی تواند اطلاعات دقیق را در اختیار کشاورزان قرار دهد تا به موقع هشدار های لازم را در اختیار آن ها قرار گیرد.

وی توضیح داد: هواشناسی بی دقتی و ضعف مدیریتی دارد و از اطلاعات موجود هواشناسی در سطح دنیا به درستی نمی توانند استفاده نمایند و ضروری است برای حداقل 2 هفته آینده بتوانند پیش بینی های صحیح ارائه دهند.

منبع: فرارو

به "واکنش سازمان هواشناسی به اسفند دیوانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان هواشناسی به اسفند دیوانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید