چرا باید برنامه Notepad ویندوز را کنار بگذارید؟

به گزارش وبلاگ نت مالزی، همین اول کار باید بگوییم که برنامه Notepad ویندوز برای اینکه گاهی اوقات یادداشت برداری کنید اصلا بد نیست. اما اگر برای هر کار دیگری از آن استفاده می کنید، دیگر وقتش رسیده که در پی جایگزین های بهتر باشید. در ادامه به دلایل این موضوع و برترین جایگزین Notepad می پردازیم.

چرا باید برنامه Notepad ویندوز را کنار بگذارید؟

مسائل Notepad

برنامه نوت پد بسیار ساده و سریع است ولی همان ویژگی هایی که استفاده از آن را آسان می نماید، باعث می گردد در سایر حوزه ها مانند مدیریت یادداشت ها با محدودیت های زیادی روبرو گردد. در ادامه به چند مورد از مهم ترین محدودیت های برنامه Notepad می پردازیم.

فقدان قابلیت مدیریت یادداشت ها

آیا از جمله کاربرانی هستید که چندین یادداشت را به طور همزمان ویرایش می کنید؟ پس در این صورت احتمالا برنامه ای مانند ++Notepad یا OneNote بیشتر به درد شما می خورد. اما با استفاده از خود Notepad باید تعداد زیادی فایل را به طور جداگانه باز کنید و سپس محتواهای آن ها را ویرایش کنید. به عنوان مثال در OneNote می توانید مجموعه ای از یادداشت ها را با توجه به موضوع گروه بندی کنید.

عدم وجود امکانات برای قالب بندی متن

اگرچه عدم وجود همین مشخصه ها بخشی از جذابیت Notepad محسوب می گردد، اما از طرف دیگر نمی توانیم معایب این موضوع را کتمان کنیم. به عنوان مثال در ویندوز می توانید از WordPad هم برای یادداشت برداری استفاده کنید که امکانات نسبتا خوبی ارائه می دهد و از طرف دیگر این روزها بسیاری از کاربران از گوگل داکس استفاده می نمایند که به صورت آنلاین قابل استفاده است. اگر هم برای یادداشت برداری به امکانات گسترده ای احتیاج دارید، به غیر از مایکروسافت ورد می توانید از گوگل داکس هم استفاده کنید.

عدم ذخیره سازی در فضای ابری

نوت پد برنامه بسیار ساده ای است و به همین دلیل با قابلیت های مربوط به ذخیره سازی در فضای ابری نمی توانید استفاده کنید. این در حالی است که گوگل داکس یا OneNote از چنین قابلیتی بهره می برند. به همین دلیل خیلی راحت با استفاده از گجت ها و سیستم های مختلف می توانید به یادداشت های خود دسترسی داشته باشید.

نبودن جستجوی پیشرفته

اگرچه در فایل های نوت پد با استفاده از میان بر Ctrl+F می توانید عبارات موردنظر خود را جستجو کنید، اما اگر در پی جستجو در تعداد زیادی از این فایل ها باشید باید از سیستم جستجوی ویندوز استفاده کنید که مسائل و ضعف های زیادی دارد. از سوی دیگر، با بهره گیری از برنامه هایی مانند OneNote یا ++Notepad به راحتی می توانید بین فایل های مختلف دست به جستجو بزنید.

عدم رمزگذاری به صورت پیش فرض

به صورت پیش فرض، یادداشت های ثبت شده در نوت پد به هیچ عنوان رمزگذاری شده و ایمن نیستند. این یعنی برای انجام چنین کاری با استفاده از ابزارهایی مانند BitLocker باید فایل های موردنظر را در بخش های رمزگذاری شده ویندوز قرار دهید. اما از سوی دیگر، OneNote به شما اجازه می دهد که با استفاده از الگوریتم 128-bit AES یادداشت های خود را رمزگذاری کنید.

در عوض از ++Notepad استفاده کنید

همانطور که در این متن بارها اشاره کردیم، ++Notepad یک جایگزین عالی و رایگان برای نوت پد موجود در ویندوز محسوب می گردد. این برنامه امکانات زیادی دارد و حتی روزی روزگاری برای برنامه نویسی هم هواداران زیادی داشت. برای دانلود آن هم کافیست به وبسایت این برنامه سر بزنید.

در نهایت باید بگوییم که حتی اگر هیچ مسئله ای با محدودیت های نوت پد ندارید، حداقل حالا با محدودیت های این برنامه بیشتر از گذشته آشنا هستید و هر زمانی که به قابلیت های بیشتر احتیاج پیدا کردید، از گزینه های جایگزین مناسب برای آن خبر دارید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا باید برنامه Notepad ویندوز را کنار بگذارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید برنامه Notepad ویندوز را کنار بگذارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید