63 درصد جویندگان کار در سمنان فاقد مهارت لازم هستند

به گزارش وبلاگ نت مالزی، سید عباس دانایی ظهر چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد سامان دهی امور جوانان سمنان به میزبانی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه لازمه اشتغال کسب مهارت در حرفه های مختلف است، ابراز داشت: طی شش ماهه نخست امسال چهار هزار و 300نفر در کاریابی ها ثبت نام کردند که از این تعداد 63 درصد جویندگان کار را افراد فاقد مهارت شامل می گردد.

63 درصد جویندگان کار در سمنان فاقد مهارت لازم هستند

وی بابیان اینکه مهارت از عواملی اصلی عدم اشتغال و بیکاری نسل جدید محسوب می گردد، اضافه نمود: بیشترین بیکاران را افراد دانشگاهی فاقد مهارت تشکیل می دهند که باید برای کاهش این نوع بیکاری ها افزایش مهارت قشرهای دانشگاهی و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد که با طرح هر سمنانی یک مهارت این مهم در دست پیگیری است.

فرماندار سمنان بابیان اینکه دو هزار و 300نفر طی امسال تحت آموزش های فنی و حرفه ای برادران و خواهران قرار گرفتند، ابراز داشت: استفاده از ظرفیت فنی و حرفه ای فرصتی است تا افراد مختلف جامعه و به ویژه نسل جدید را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.

دانایی بابیان اینکه پنج اولویت برای سازمان دهی امور جوانان تعیین شده است، توضیح داد: ازدواج جوانان، سلامت روحی و روانی، اوقات فراغت، اشتغال و مهارت آموزی ازجمله اولویت های شهرستان محسوب می گردد که با تشکیل کمیته های تخصصی نسبت به تحقق آنان اقدام خواهد شد.

وی اضافه نمود: با توجه به در پیش بودن هفته تربیت بدنی به منظور مشارکت جوانان در فعالیت های ورزشی و افزایش نشاط اجتماعی همایش ورزش های رزمی، تیراندازی خانوادگی، ورزش صبحگاهی ویژه کارمندان و غیره در این ایام پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "63 درصد جویندگان کار در سمنان فاقد مهارت لازم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "63 درصد جویندگان کار در سمنان فاقد مهارت لازم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید