هوش مصنوعی

معرفی کامل شهرهای معروف چین

چین به عنوان یکی از باستانی ترین و قدیمی ترین تمدن های دنیا، مقصدی عالی برای ماجراجویی و گردش است. این کشور که پیشرفت سریع آن توجه بسیاری از دولت ها و کشورها را در سراسر دنیا به خود جلب نموده، به مقدار ای پهناور و گسترده است که در یک سفر - حتی اگر به مقدار...

5 اردیبهشت 1402

با هوش مصنوعی و فتوشاپ می شود، عکس های قدیمی و سردیس ها را ترمیم و زنده کرد، اما آیا می شود شخصیت های کارتونی را هم تبدیل به آدم های واقعی کرد؟

سال های اخیر، سال های نهضت ترمیم و رنگی کردن عکس های سیاه و سفید و رنگ و رو رفته قدیمی بوده اند. اما فراتر از آن با هوش مصنوعی، هنرمندان پرتره های نقاشی و سردیس های شخصیت های تاریخی را هم تبدیل به عکس های بسیار واقع نما کرده اند. انگار که آنها زنده شده اند...

22 تیر 1401

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پارک فناوری پردیس بازدید کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز به میزبانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پارک فناوری پردیس بازدید کرد و از نزدیک با شرکت های فناور و دانش بنیان عضو پارک ملاقات و به تبادل نظر با آنها پرداخت.

4 خرداد 1401

جدیدترین قوانین ویزای شینگن 2020

ویزای شینگن یکی از پرطرفدارترین ویزاها در دنیا محسوب می گردد. از ابتدای سال 2020 میلادی، قوانین صدور ویزای شینگن دچار تغییرات عمده ای شده است.

13 اسفند 1400

کتاب زندگی 3.0؛ انسان بودن در عصر هوش مصنوعی، نوشته مکس تگمارک، معرفی و آنالیز

کتاب زندگی 3.0: انسان بودن در عصر هوش مصنوعی با اسم اصلی Life 3.0: Being Human in the Age of Artificial Intelligence کتابی از کیهان شناس سوئدی-آمریکایی مکس تگمارک از MIT است.

23 مهر 1400

فراخوان ایرانسل برای حضور ایده های استارتاپی در شتاب دهندۀ کهکشان

مرکز نوآوری ایرانسل، از تیم های استارتاپی برای حضور در نوآوردگاهِ شتاب دهندۀ کهکشان دعوت کرد.

24 آبان 1399

راه حل های پیشنهادی بیل گیتس برای مقابله با ویروس کرونا

خبرنگاران: شیوع ویروس کرونا در ووهان چین و نشر اخبار و اطلاعات درباره علائم، تعداد مبتلایان و تعداد جانباختگان بر اثر این ویروس خطرناک، باعث ایجاد موج نگرانی در جهان شد. دانشمندان و پزشکان بسیاری از سراسر جهان به دنبال کشف دارو و واکسن تاثیرگذار برروی...

2 شهریور 1399

تلاش های پشت پرده فیس بوک در حوزه رباتیک ، ورود هوش مصنوعی به دنیای فیزیکی

مدتی است که شرکت فیس بوک در حوزه توسعه هوش مصنوعی و تولید ربات ها فعالیت می کند، اما این فعالیت ها به شکلی غیر علنی و در قالب طرح های پژوهشی انجام می شود.

2 مرداد 1398

عدم تشخیص تیره پوستان توسط خودروهای خودران

عابران پیاده با پوست های تیره در معرض خطر بیشتری برای برخورد با خودروهای خودران قرار دارند، چرا که خودروهای خودران در تشخیص رنگین پوستان ضعف دارند.

3 تیر 1398

پروژه خودروی خودران اپل در هاله ای از ابهام

با اخراج 200 نیروی تکنیکال از بخش خودران اپل، خودروی وعده داده شده یا دست کم نرم افزار خودران این کمپانی در هاله ای از ابهام نهاده شد.

12 خرداد 1398