تیگو e، شاسی بلند تمام برقی چری در راه آسیا

به گزارش وبلاگ نت مالزی، چری هم راستا با دیگر کشور های دنیا در حال توسعه خودرو های الکتریکی است. اما مهم ترین خودرویی که خودروساز چینی انتظار دارد توجه بازار های آسیایی را جلب کند، چری تیگو e تمام الکتریکی است. خودرویی که نخستین بار سال 2019 عرضه شد، اما چندان پیروز عمل نکرد.

تیگو e، شاسی بلند تمام برقی چری در راه آسیا

به گزارش وبلاگ نت مالزی، حالا کمپانی چری امیدوار است نسخه فیس لیفت تیگو e هواداران خودرو های برقی را راضی کند. آنالیز ها نشان می دهد که این خودرو در نخستین گام قرار است در روسیه مونتاژ گردد.

البته این تنها خودروی برقی چری نیست. در حال حاضر هاچبک 2در eQ1 پرفروش ترین محصول برقی این خودروساز چینی است. در کنار آن کراس اوور الکتریکی Ant و S61 نیز قرار است به فراوری برسند. برای سال های آینده نیز چری قرار است نسخه برقی اومودا 5 را ارائه کند.

اما در حال حاضر آماده ترین محصول چری برای گرفتن سهمی از بازار خودرو های برقی، تیگو e برقی است.

چری قرار است فروش این خودرو را از روزهای آینده در چین شروع کند و از ابتدای سال میلادی 2022 به بازار آسیا عرضه کند.

هر چند هنوز معین نیست که شریک تجاری چری در ایران میخواهد که این خودروی برقی را به فراوری برساند یا خیر. اما با توجه به اینکه سری تیگو در ایران هوادارانی دارد، بعید نیست که مدیران خودرو و یا دیگر خودروسازان داخلی برای مذاکره به پکن بروند.

تیگو e الکتریکی تازه پیروز تر از نسخه پیشین

چری، نسخه پایه تیگو e را براساس پلتفرم تیگو 5x فراوری و عرضه کرد. اما نسخه تازه روی پلت فرم تازه T1X فراوری شده است. اما همچنان فرم طراحی بیرونی خودرو شباهت بسیار زیادی به تیگو 5x دارد. با این وجود مدل تازه تیگو e نسبت به نسخه 2019 تغییرات عمده ای در طراحی تجربه نموده است.

جلو پنجره ها، چراغ جلو و عقب، مه شکن ها و سپر به کلی تغییر یافته اند. به نظر می رسد که نسخه تازه تیگو e مجذوب کننده تر و چشم نوازتر از گذشته شده است.

در بخش داخلی نیز امکانات بیشتری نسبت به نسخه پایه دیده می گردد. فرمان خودرو مجهز به عملکرد هایی مانند تنظیم بالا و پایین فرمان است و حس خوبی دارد. طراحی صفحه کنترل مرکزی 10.25 اینچی و سایر دکمه ها در پنل مرکزی استانداردتر و مجذوب کننده تر شده است.

علاوه بر این این خودرو از جایگاه های چرمی، مجهز به تنظیم برقی جایگاه، تناسب جایگاه و سایر عملکرد ها استفاده می نماید و راحتی کلی آن بهتر از تیگو e نسخه 2019 است.

ترمز های ضد قفل (ABS)، چراغ های LED در روز، یاری ترمز (EBA/BAS و غیره)، توزیع نیروی ترمز (EBD) کیسه هوای اصلی راه، کیسه هوای سرنشین و کیسه هوای جانبی جلو از جمله امکانات ایمنی این خودرو به شمار می رود.

معینات فنی تیگو e برقی

پیشرانه کراس اوور برقی چری مجهز به یک موتور الکتریکی 95 کیلوواتی است. انرژی این موتور به وسیله مجموعه باتری لیتیومی 53.6 کیلووات ساعتی تامین می گردد که برد مسافتی آن را به 401 کیلومتر می رساند.

این پیشرانه قدرت 127 اسب بخاری را با گشتاور 250 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می دهد.

شارژ چری تیگو e به وسیله درگاه شارژ واقع در جلوی وسط خودرو انجام می گردد. شارژ این خودرو را می توان به وسیله یک شارژر داخلی 6.6 کیلوواتی برای شارژ خانگی و عمومی انجام داد.

البته شارژ در خانه خودرو به وسیله Wallbox یا شارژر های عمومی تقریباً 8 ساعت طول می کشد. اما در ایستگاه های شارژ سریع می توان باتری تیگو e را در عرض 30 دقیقه از خالی به 80 درصد رساند.

تصاویر تیگو e برقی

منبع: فرارو

به "تیگو e، شاسی بلند تمام برقی چری در راه آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیگو e، شاسی بلند تمام برقی چری در راه آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید