جزئیات تحقق درآمد های مالیاتی در سال 98

به گزارش وبلاگ نت مالزی، سازمان امور اقتصادیاتی به عنوان یک منبع اقتصادی برای دولت هر ساله یک میزان درآمد های اقتصادیاتی برای آن پیش بینی می گردد که براساس آن عملکرد این سازمان مورد آنالیز قرار می گیرد.

جزئیات تحقق درآمد های مالیاتی در سال 98

به گزارش ایسنا، طبق بودجه سال گذشته، درآمد ها که متشکل از اقتصادیات و سایر درآمد ها است به گونه ای پیش بینی شده بود که در مجموع به 208 هزار میلیارد تومان می رسد و از این رقم تا 153 هزار میلیارد تومان متعلق به درآمد های اقتصادیاتی بود.

تحقق 102 درصدی درآمد های اقتصادیاتی در سال 98

حال رئیس سازمان امور اقتصادیاتی شرایط و جزئیات درآمد های اقتصادیاتی محقق شده در سال گذشته را اعلام نموده که طبق گفته های وی، درآمد های اقتصادیاتی در سال 98 معادل 102 درصد تحقق یافته است.

وی در شرح این تحقق 102 درصدی اظهار کرد که این تحقق درحالی است که متوسط رشد درآمد های اقتصادیاتی در 5 سال گذشته 21 درصد بوده است.

رشد 94 درصدی درآمد اقتصادیاتی مشاغل

این مقام مسئول با اشاره به این که رشد درآمد اقتصادیاتی مشاغل بدون تغییر نرخ، 94 درصد بوده است، اضافه کرد: این افزایش درآمد اقتصادیاتی تنها با 30 درصد افزایش رسیدگی ها در سال 98 در مقایسه با سال 97 حاصل شده، ضمن این که سهم اقتصادیات از 37 درصد منابع بودجه عمومی به 54 درصد افزایش یافته است.

طبق گفته رئیس سازمان امور اقتصادیاتی، سال گذشته در مجموع 143 هزار میلیارد تومان وصول اقتصادیات و 25 هزار میلیارد تومان عوارض از محل قانون ارزش اضافه کرده داشتیم.

علاوه براین، وزیر اقتصاد از تحقق 102 درصدی درآمد های اقتصادیاتی در سال 1398 که نشانگر رشد 33 درصدی وصولی این درآمد ها نسبت به سال ماقبل آن بود، تقدیر کرد و این حرکت را یک رکورد مناسب قلمداد کرد و گفت: امید است با توسعه دانش، اراده و جدیت همکاران، در امسال نیز شاهد ثبت رکوردی دیگر در این زمینه باشیم.

اخد اقتصادیات چه اهدافی را دنبال می نماید؟

به گفته دژپسند، ابزار اقتصادیات علاوه بر تامین اقتصادی دولت، اهداف دیگری، چون تحقق عدالت درآمدی و رشد و توسعه کشور، عدالت منطقه ای و توسعه مناطق محروم، عدالت بخشی و توسعه بخش کشاورزی و بنگاه های دانش بنیان را دنبال می نماید.

از آنجا که در بودجه امسال، دولت درآمد های اقتصادیاتی را حدود 195 هزار میلیارد تومان پیش بینی نموده که به عبارت دیگر درآمد اقتصادیاتی پیش بینی شده برای سال آینده در مقایسه با رقم مصوب سال گذشته معادل 23 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و درآمد های نفتی هم در بودجه 99 با کاهش روبرو شده و منابع جایگزینی برای درآمدزایی همچون واگذاری اوراق اقتصادی و سرمایه ای و اقتصادیات درنظر گرفته شده است؛ تحقق درآمد های اقتصادیاتی در امسال نسبت به سال های دیگر از اهمیت قابل ملاحظه ای برخودار است.

با این حساب، سازمان امور اقتصادیاتی باید اهتمام ویژه ای را صرف تحقق درآمد های اقتصادیاتی در امسال کند و موانع تحقق این موضوع را همچون فرار های اقتصادیاتی از بین ببرد زیرا، عدم تحقق این امر، موجب کسری بودجه برای دولت و رخ دادن اتفاقات ناخوشایندی برای اقتصاد کشور می گردد.

منبع: فرارو

به "جزئیات تحقق درآمد های مالیاتی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تحقق درآمد های مالیاتی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید