دنیا بیشتر سدان دوست دارد یا شاسی بلند؟

به گزارش وبلاگ نت مالزی، این آخرین بخش از تجزیه و تحلیل آماری نیمه اول 2019 است. جایی که صنعت خودرو در سرتاسر دنیا تحت فشار شدیدی از ناحیه سیاستمداران نهاده شد و اعمال استانداردهای زیست محیطی، جنگ های تجاری و تنش های امنیتی میزان خرید خودرو را کاهش داد. مسائلی که تاثیرعمیقی روی میزان استقبال از هر سگمنت (رده خودرویی) داشت و جز رده پیکاپ ها باقی رده ها را با افت فروش روبه رو کرد.

دنیا بیشتر سدان دوست دارد یا شاسی بلند؟

نگاهی دقیق تر به آمارهای خودروسازان نشان می دهد 34.3 درصد از کل خودروهای فراوری شده در دنیا در نیمه اول 2019 به محصولات اس یووی شامل انواع خودروهای کراس اوور یا شاسی بلند مربوط بوده است. در واقع اس یووی ها با فراوری بیش از 15 میلیون دستگاه به رغم سه درصد افت، به تنهایی سهمی معادل یک سوم از کل 43 میلیون دستگاه خودرو فراوری شده در کره زمین طی شش ماه اخیر را به خود اختصاص داده اند. جالب است بدانید پرچمدار این کلاس هم تویوتا راو4 است که در دو نسل قبلی هواداران بسیاری در ایران داشته گرچه گروه رنو- نیسان- میتسوبیشی بیشترین سهم از این بازار بزرگ را به خود اختصاص داده است.

در رده های دیگر هم، سدان های سایز C به رهبری تویوتا کورولا و دست بالای گروه فولکس واگن، مجموعا فراوریی معادل 6.446 میلیون دستگاه داشته اند که به معنی افت 11 درصدی این رده نسبت به مدت مشابه سال قبل است. خودروهای سایز B اعم از انواع هاچ بک هم با 11 درصد افت فروش، روی هم رفته چیزی نزدیک به 4.937 میلیون دستگاه فروش داشته اند که رهبری بازار را فولکس واگن پولو و بیشترین سهم بازار گروه رنو-نیسان -میتسوبیشی به خود اختصاص داده اند.

در سطوح پایین تر هم، خودروهای تجاری سبک موسوم به lcv با افتی ناچیز به میزان دو درصد فروشی معادل 3.789 میلیون دستگاه را تجربه نموده اند که به معنی 8.6 درصد بازار خودرو دنیا است و در کمال تعجب گروه رنو-نیسان -میتسوبیشی اینجا هم دست بالا را دارد. در رده سدان های متوسط سایزD هم که 7.4 درصد سهم بازار را دارند، شاهد رجحان تویوتا کمری بر دیگران هستیم؛ گرچه بیشترین سهم بازار را گروه فولکس واگن با دامنه ای وسیع از محصولات مالی و لوکس به خود اختصاص داده است. این رده که در ایران به شدت پرطرفدار است، در نیمه نخست سال هشت درصد افت نموده تا مجموعا چیزی نزدیک به 73.23 میلیون دستگاه در اقصی نقاط دنیا در این رده به فروش رسد.

کلاس محصولات mpv هم که هوادارانش به شدت رو به نزولند، در نیمه اول امسال 16 درصد سقوط داشته و با سهم بازار کلی 6.1 درصدی، مجموعا 2.667 میلیون دستگاه فروش داشته که هوندا جاز/فیت پرفروش ترین خودرو و تویوتا بیشترین سهم بازار را دارد. در کلاس خودروهای وانت پیکاپ که تنها رده رو به رشد بازار بوده، فورد اف150 رجحانن میزان فروش را دارد و خود فورد سهامدار اصلی بازار است. این رده که امسال در شش ماه دو درصد رشد نموده، مجموعا شش درصد بازار دنیا را تشکیل می دهد و از ابتدای بهار تا خاتمه تابستان حدود 2.654 میلیون دستگاه فروش داشته است. باقی کلاس ها را در جدول ببینید.

منبع: دیوار

به "دنیا بیشتر سدان دوست دارد یا شاسی بلند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا بیشتر سدان دوست دارد یا شاسی بلند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید