در دستهٔ استخدام و کاریابی خبرنگاران، هرگونه دریافت وجه برای استخدام ممنوع است

به گزارش وبلاگ نت مالزی، این روزها که بحران های مالی روز به روز شدیدتر می گردد، افراد سودجو و شیاد از هر روش و کلکی برای کلاهبرداری بهره می برند. مهم نیست در خیابان باشید یا فضای مجازی، در شهر یا روستا! این اشخاص همهٔ موقعیت ها را برای رسیدن به اهداف شرورانهٔ خود، غنیمت می شمارند. چه وقت خرید ماشین، چه هنگام فروش موبایل، چه زمان تعمیر لوازم خانه، چه موقع استخدام و کاریابی. شاید از خودتان بپرسید دیگر استخدام و کاریابی چرا؟

در دستهٔ استخدام و کاریابی خبرنگاران، هرگونه دریافت وجه برای استخدام ممنوع است

این مطلب را تا سرانجام بخوانید تا با روش های کلاهبرداری به وسیله آگهی های استخدام آشنا شوید.

کلاهبرداران در کمین کارجوها

چه در وبلاگ نت مالزی و چه در سایر پلتفرم های استخدام، یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری، درخواست پول از کارجوهاست. مثلاً ممکن است شما در در وبلاگ نت مالزی با آگهی استخدامی روبرو شوید که تمام شرایط آن با شرایط شما مطابقت دارد و پیشنهاد وسوسه کننده ای به نظر می رسد؛ بنابراین با آگهی دهنده تماس می گیرید. زن یا مردی شرایط کار را برای شما شرح می دهد و در خاتمه به شما می گوید که برای مشغول به کار شدن باید 150 هزار تومان جهتِ دریافتِ وسایلِ کار در خانه بپردازید. به نظرتان چه چیزی در این مکالمه غیرعادی است؟ درست حدس زدید: دریافت وجه. بنا بر قوانین و مقررات وبلاگ نت مالزی، هیچ فرد و شرکتی، به هیچ بهانه ای حق ندارد به منظور استخدام کارجوها، از آن ها پول درخواست کند. این کار از نشانه های کلاهبرداری است و از شما تقاضا داریم به محض روبرو شدن با آن، آگهی مربوطه را گزارش کنید تا فرد کلاهبردار نتواند سایرین را به دام بیندازد.

انواع درخواست وجه در آگهی های جعلی استخدام

خوب است که شما کاربران عزیز وبلاگ نت مالزی با پنج روش اصلی کلاهبردارها برای دریافت وجه از کارجوها آشنا شوید.

  • درخواست پول برای ارسال لوازم کار در منزل
  • درخواست پول به عنوان بیعانه، تضمین، رزرو (یا عناوینی از این دست)
  • درخواست پول جهت پر کردن فرم استخدام
  • درخواست پول به منظور ارسال مواد اولیه
  • درخواست پول برای ارسال جزوه و فیلم های آموزشی، پیش از استخدام

گزارش کنید، گزارش شما مهم است!

همانطور که پیش تر اشاره شد، هیچ شرکت یا فردی نباید برای استخدام کارجوها، ریالی پول از آن ها تقاضا کند. وبلاگ نت مالزی هیچ کدام از آگهی هایی را که متن و محتوای آن ها اشاره به درخواست وجه برای استخدام داشته باشد، تایید و منتشر نمی کند. شگرد کلاهبردارها در این شرایط این گونه است که بعد از تماس کارجوها، به وسیله تلفن، پیغامک یا پیغام رسان های اینترنتی، از آن ها پول می خواهند. توصیهٔ اکید وبلاگ نت مالزی به شما این است که به هیچ عنوان به هیچ کارفرمایی پیش از استخدام، پولی پرداخت نکنید. در عین حال از شما تقاضامندیم به محض مواجهه با این آگهی ها، در پایین آگهی روی دکمهٔ ثبت تخلف و مشکل آگهی بزنید و جلوی کار کلاهبردارها را بگیرید. گزارش کردن آگهی های مشکوک، باعث یاری به دیگران و امن تر شدن فضای وبلاگ نت مالزی می گردد. برای گزارش کردن این آگهی ها، در قسمت پایین صفحهٔ نمایش آگهی، روی گزینهٔ ثبت تخلف و مشکل آگهی بزنید و سپس کلاهبرداری، نقض قانون یا وقوع جرم را انتخاب کنید.

گزارش شما + پیگیری سریع وبلاگ نت مالزی = جلوگیری از کلاهبرداری های سریالی

به محض ثبت گزارش آگهی به وسیله شما، کارشناسان و ناظران آگهی های وبلاگ نت مالزی به آنالیز آگهی مربوطه می پردازند. در وبلاگ نت مالزی به تک تک گزارش های دریافتی با دقت رسیدگی می گردد؛ پس، قدرت گزارشتان را دست کم نگیرید! با یک کلیک روی ثبت تخلف و مشکل آگهی می توانید مانع ضرر و زیان افراد زیادی شوید.

منبع: دیوار

به "در دستهٔ استخدام و کاریابی خبرنگاران، هرگونه دریافت وجه برای استخدام ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دستهٔ استخدام و کاریابی خبرنگاران، هرگونه دریافت وجه برای استخدام ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید