راه اندازی دپارتمان تخصصی کسب و کار در ایلام

به گزارش وبلاگ نت مالزی، مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام گفت: دپارتمان تخصصی کسب و کار برای اولین بار در ایلام پس از رایزنی های مستمر هفته آینده افتتاح می گردد تا رشته های مورد احتیاج بازار کار شناسایی و آموزش داده گردد.

راه اندازی دپارتمان تخصصی کسب و کار در ایلام

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانایلام، علی رشیدی در حاشیه تور رسانه ای و بازدید از مرکز آموزشی فنی و حرفه ایخواهران ایلام اظهارکرد: هیچ فردی بدون داشتن گواهینامه فنی و حرفه ای قادر بهراه اندازی کارگاه های فنی نیست و شرط راه اندازی کسب و کار داشتن مدرک فنی و حرفه ایاست.

وی با بیان این که 120کارآموز زن در رشته های مختلف فنی و حرفه ای ایلام تحت آموزش قرار دارند، یادآورشد: کارآموزان در 10 رشته میناکاری،نقاشی، قلم زنی، بهداشت، معرق، آشپزی، قلم کاری و مهرکاری روی پارچه و کارگاه چرمفعالیت دارند.

وی اضافه نمود: این کلاس ها بسته به نوع رشته به مدت یک تا 2 ماه برگزار می شوند و متوسط حضورکارآموزان 12 نفر است وآموزش رشته نازک دوزی نیز توسط اتباع در ایلام هفته آینده شروع می گردد که هزینهآموزش این رشته 30 میلیون ریالاست اما در فنی و حرفه ای بصورت رایگان برگزار می گردد.

رشیدی یادآور شد: در سرانجام دوره برای این افراد گواهینامه معتبر صادر می گردد و درصورت وارد شدن به بازار کار از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار می شوند.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام افزود: بیش از 10 رشته نیز در بخش مردان وجود دارد و بدلیل این که اینرشته ها سخت تر هستند مدت زمان آموزش آنها نیز برحسب رشته بیشتر است.

رشیدی گفت: رشته هایی نظیر مکانیک خودرو، جوشکاری، برق خودرو، صنایعچوب، برق صنعتی و نقشه برداری فعال هستند و متقاضیان بسیاری نیز دارد.

وی اضافه نمود: این افراد نیز در صورت سرانجام دوره های آموزشی و دریافتگواهینامه می توانند وارد بازار کار شوند و از تسهیلات ارزان قیمت استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "راه اندازی دپارتمان تخصصی کسب و کار در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دپارتمان تخصصی کسب و کار در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید