راه های ساده مقابله با استرس روزانه

به گزارش وبلاگ نت مالزی، احتمالاً تعجب آور نیست که استرس روزانه به طرق ترسناک زیادی بر بدن شما تأثیر می گذارد اما آنچه شگفت آور است مقدار آن است. سردرد، خستگی، ناراحتی معده و درد عضلانی همه می تواند ناشی از اضافه بار آن باشد.

راه های ساده مقابله با استرس روزانه

اگر استرس روزانه کنترل نگردد، می تواند منجر به مسائل جدی تری مانند فشار خون بالا، حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های خطرناک گردد. استرس مدیریت نشده در کنار اثرات جسمی، بر سلامت روانی شما هم تأثیر می گذارد. علاوه بر محدود کردن توانایی تفکر و عملکرد موثر، می تواند منجر به خشم، افسردگی و اضطراب گردد.

کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید برای از بین بردن این استرس انجام دهید که به شما این امکان را می دهد که از زندگی بیشتر لذت ببرید و هورمون های شادی خود را تقویت کنید.

آماده برخورد باشید

اگرچه احتمالاً نمی خواهید با بیش از حد فکر کردن در خصوص یک رویداد استرس زا، به پیش بینی عصبی یا علائم جسمانی اضطراب خود بیفزایید، اما آمادگی برای آن مفید است. اگر می دانید که چیزی استرس زا در پیش است، مانند مصاحبه برای شغل یا نقل مکان نو، تجسم کنید که چگونه پیش از موعد با آن کنار می آیید و یک تمرین ذهنی از همه سناریوهای ممکن را انجام دهید تا رویکرد مثبت تری داشته باشید.

انتظارات واقع بینانه معین کنید

چه در کوشش برای افزایش بهره وری در محل کار باشید و چه سایر خواسته های سخت، مهم این است که در خصوص آنچه می توانید یا نمی توانید انجام دهید واقع بین باشید. با توجه به داده های کلینیک مایو، کار با مهارت های مدیریت زمان با معین اهداف و انتظاراتی که برآورده شدن آنها منطقی است، همراه با ایجاد یک فهرست اولویت ها برای اطمینان از مهمترین کارها می تواند مفید باشد.

تفریح داشته باشید

حتی اگر احساس می کنید که بیش از حد در خواسته های زندگی غرق شده اید، داشتن آن می تواند به کاهش استرس یاری کند. مهم نیست که بعد از 40 سالگی مشغول تفریح نوی هستید یا زمان بیشتری را به افرادی که قبلاً در آنها مشغول بوده اید اختصاص می دهید، اختصاص زمان برای انجام کاری برای خودتان نه تنها می تواند حال شما را بهتر کند، بلکه نشان داده شده است که به کاهش فشار خون، عضله سازی و افزایش انرژی یاری می نماید.

روی درگیری ها کار کنید

نادیده گرفتن درگیری ها تنها یکی از عادت های سمی است که می تواند به روابط آسیب برساند و منجر به استرس بیشتر گردد. از آنجایی که هیچ دو نفری همواره در همه چیز توافق ندارند، مهم است که هنگام بروز اختلاف، به جای آنکه اجازه دهید فراموش شوند، به آنها رسیدگی کنید. راه های سالم برای کار به وسیله درگیری عبارتند از: حفظ آرامش، همدلی با دیدگاه طرف مقابل و تمایل به سازش.

بگذارید چیزهای کوچک به حاشیه بروند

در خصوص عرق نکردن چیزهای کوچک چیزی باید گفت. طبق گزارش موسسه استرس آمریکا، تقریباً 80 درصد از افراد به طور منظم علائم جسمی استرس و 73 درصد از آنها علائم روانی را تجربه می نمایند. سعی کنید کمتر روی جزئیات کوچک مانند سینک ظرفشویی پر از ظروف کثیف تمرکز کنید و بیشتر بر موارد مهم مانند نحوه برقراری روابط بهتر با فرزندان یا همسرتان تمرکز کنید.

مدیتیشن کنید

دلیلی وجود دارد که پزشکان و ارائه دهندگان سلامت روان مدیتیشن را توصیه می نمایند. این برای شما خوب است. این نه تنها یکی از راه هایی است که می توانید سم زدایی ذهنی انجام دهید، بلکه به کاهش علائم استرس و اضطراب هم یاری می نماید و می تواند احساس آرامش و افزایش صبر را ایجاد کند. مدیتیشن بعلاوه دارای مزایای فیزیکی از جمله یاری به مدیریت علائم آسم، سرطان، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن است.

قدم زدن

پیاده روی منظم که یکی از برترین تمرینات برای کاهش وزن محسوب می گردد، مزایای بیشماری برای سلامتی دارد مانند یاری به جلوگیری از بیماری های قلبی و فشار خون بالا. پیاده روی در فضای بیرونی هم می تواند زندگی شما را با تقویت روحیه و یاری به مدیریت استرس تغییر دهد. لازم نیست یک راه طولانی هم باشد، یک پیاده روی سریع 30 دقیقه ای می تواند به شما یک استراحت بسیار ضروری بدهد.

با کسی صحبت کنید

هنگامی که اوضاع در محل کار یا خانه سخت است، می توانید با تماس با یک دوست یا معشوق به خود یاری کنید. به گفته انجمن روانشناسان آمریکا، ایده خوبی است که بسته به احتیاجهای خود، در انتخاب افراد استراتژیک عمل کنید. اگر قصد دارید چیزهایی را از قفسه سینه خود خارج کنید، فردی را انتخاب کنید که مستمع خوبی است.

خواب کافی

هنگام خواب کافی، بسیاری از اتفاقات خوب برای بدن شما رخ می دهد و کاهش استرس یکی از آنهاست. خوابیدن می تواند به ویژه هنگام برخورد با شرایط کاری مفید باشد. این می تواند به کاهش استرس در لحظه یاری کند و دید تازه ای را در صبح ارائه دهد.

غذای سالم بخورید

رژیم غذایی سالم فقط خوردن برترین غذاها برای کاهش وزن نیست، بلکه بخش عظیمی از سلامت عمومی است و می تواند به مدیریت استرس یاری کند. بدن شما با ترشح کورتیزول و آدرنالین در شرایط استرس زا واکنش نشان می دهد که در کنار سایر موارد، می تواند بر هضم شما تأثیر بگذارد و باعث هوس قند یا از دست دادن اشتها گردد. یک رژیم غذایی می تواند بعضی از این اثرات را جبران کند و بعلاوه به شما انرژی لازم برای مقابله با شرایط سخت را می دهد.

درمان به وسیله حیوان خانگی

نژاد سگ مورد علاقه شما یا دیگر همراهان چهار پا و خزدار ممکن است همان چیزی باشد که پزشک در خصوص کاهش استرس روزانه به شما دستور داده است. تحقیقات نشان می دهد که تعامل با حیوانات می تواند به کاهش هورمون های مرتبط با استرس و کاهش فشار خون، کاهش تنهایی و بهبود روحیه شما یاری کند. اگر حیوان خانگی ندارید، به سرپرستی آن از پناهگاه حیوانات فکر کنید. حتی اگر حساسیت دارید، انواع نژادهای سگ ها که آلرژی زا نیستند وجود دارد که باعث عطسه شما نمی شوند.

فهرست پخش موسیقی بگذارید

همه می دانند که یک فهرست پخش پر انرژی می تواند در هنگام تمرین در خانه به شما انگیزه دهد اما فهرست پخش مناسب بعلاوه می تواند به مقابله با استرس روزانه یاری کند. تحقیقات نشان می دهد که موسیقی با سرعت کم می تواند به آرامش مغز شما یاری کند. نمونه هایی از موسیقی آرامش بخش شامل سلتیک، کلاسیک و سبک جاز است.

ورزش کنید

چه یک کلاس تمرینی آنلاین رایگان انجام دهید و چه برنامه ورزشی، فعالیت بدنی منظم می تواند تا حد زیادی در کنترل سطح استرس شما یاری کند. یک مطالعه نشان می دهد که عظیمسالان شاغل که به طور مرتب عرق می نمایند تقریباً نیمی از استرس را نسبت به کسانی که این کار را ننموده اند، رها نموده اند.

فقط نفس بکشید

هنگامی که احساس کردید کاملا در مسائل غرق شده اید، فقط بایستید و یک نفس عمیق بکشید. اگرچه به نظر می رسد چنین چیزی زیادی ساده است اما نشان داده شده است که تنفس عمیق برای آرامش و ایجاد حس خوب به شما یاری می نماید، بعلاوه بهبود ضربان قلب، فشار خون، خلق و خو و استرس را در پی دارد.

با خودتان صحبت کنید

یکی از درس های زندگی که والدین شما به شما یاد داده اند این بود که با خودتان صحبت نکنید اما تحقیقات نشان می دهد که ممکن است این کار مفید باشد. مطالعه ای که در Scientific Reports منتشر شده است نشان می دهد که صحبت کردن با خود می تواند توانایی شما را در کنترل افکار و رفتار شما تحت استرس افزایش دهد. اما این خود گفتاری باید مثبت و دلگرم نماینده باشد نه انتقادی.

کارتان را به قسمت های کوچک تقسیم کنید

روبرو شدن با یک کار عظیم مانند سازماندهی صندوق پستی یا تکمیل یک پروژه کاری می تواند برای کارآمدترین افراد دلهره آور باشد، چه برسد به کسانی که از سوء مدیریت زمان رنج می برند. برای جلوگیری از استرس کامل، سعی کنید آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. به هدف نهایی نگاه کنید، سپس هر یک از مراحل رسیدن به آن و نحوه انجام آنها را تک تک تعیین کنید.

تا 10 بشمارید

همه گاه و بیگاه ناراحت می شوند، به ویژه وقتی استرس روزانه زیاد است. اگرچه می تواند وسوسه انگیز باشد که همه چیز را در یک طغیان عصبی بیرون بریزید، اما فریاد زدن روی کسی می تواند نشانه ای از سمی بودن رابطه شما باشد و برترین راه برای کنترل آن نیست. در عوض، سعی کنید به آرامی تا 10 بشمارید. این ممکن است فقط زمانی باشد که شما باید دوباره جمع بندی نموده و با آرامش به شرایط بپردازید.

قدرشناسی

استرس و قدردانی چه ویژگی مشترکی دارند؟ بیشتر از چیزی که فکر می کنید. وقتی روی نکات منفی تمرکز می کنید، می تواند منجر به افزایش استرس و اضطراب گردد. نشان داده شده است که آموزش مجدد مغز برای تفکر در خصوص چیزهای خوب زندگی شما باعث افزایش شادی، بهبود سلامت کلی و کاهش استرس می گردد.

تمرکز بر نکات مثبت کار سختی نیست، روش های زیادی برای نشان دادن قدردانی وجود دارد که از جمله آنها می توان به مردم خبر داد که چقدر برای شما اهمیت دارند.

تماشای یک چیز شاد

برای یافتن برنامه های شاد، احتیاجی به جستجوی زیاد ندارید و انجام این کار ممکن است فقط یک وقفه روانی باشد که به آن احتیاج دارید. این می تواند به شما در تمرکز بر چیزی متفاوت یاری کند و تحقیقات نشان می دهد که خنده درمانی مفید است. مطالعه ای که در مجله American Journal of Lifestyle Medicine منتشر شده است نشان می دهد که خنده دارای مزایای روحی و جسمی مانند کاهش استرس و افزایش تحمل درد است.

عوامل محرک را شناسایی کنید

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، درک اینکه چه چیزی باعث افزایش شدید سطح استرس روزانه شما می گردد، می تواند به شما در مقابله بهتر با آن یاری کند. در طول روز، لحظاتی را که سطح استرس روزانه شما را افزایش می دهد مانند نگرانی در خصوص شغل یا درگیری با یک دوست، پیگیری کنید. وقتی بتوانید عوامل محرک رایج را شناسایی کنید، راحت تر می توانید برنامه ای برای چگونگی انجام آنها تهیه کنید.

عوامل استرس زا را از بین ببرید

تعدادی از موارد وجود دارد که می تواند باعث ایجاد استرس روزانه در زندگی شما گردد. به همین خاطر مهم است که دقیقاً دلیل ایجاد مشکل را ارزیابی نموده و در صورت امکان آن را رفع کنید. از آنجا که بعضی مسائل یا شرایط غیرقابل اجتناب هستند - مانند بیکاری غیرمنتظره یا داشتن مشکل با عزیزان یا اعضای خانواده - سعی کنید از دیدگاه دیگری به آنها نزدیک شوید یا از دیگران برای پیدا کردن آنها یاری بگیرید.

به طبیعت برگردید

احتیاجی نیست که طولانی ترین مسیرهای دنیا را پیاده روی کنید تا از مزایای بیرون از منزل بهره ببرید. در واقع، این می تواند به سادگی باغبانی در حیاط خلوت شما باشد یا هر روز چند دقیقه را صرف لذت بردن از هوای تازه کنید. به گفته انجمن قلب آمریکا، گذراندن وقت در طبیعت می تواند به افزایش شادی و کاهش اضطراب و استرس یاری کند.

نه گفتن را بیاموزید

برای بسیاری از مردم، نه گفتن به کاری یا به کسی یکی از سخت ترین کارهاست. اما در حالی که موافقت اغلب در حال حاضر آسان تر است، اما در دراز مدت می تواند منجر به بارگذاری بیش از حد تعهدات و تعهدات گردد و باعث ایجاد استرس بی حد و حصر گردد. یادگیری نه گفتن در شرایطی که چنین چیزی ضروری است یک عادت سالم است که همه باید تمرین نمایند و می تواند از استرس و اضطراب جلوگیری کند.

منبع:

theactivetimes

منبع: هفت گنج

به "راه های ساده مقابله با استرس روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های ساده مقابله با استرس روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید