صلاحیت یک لندر ماه متعلق به شرکت خصوصی تایید شد

به گزارش وبلاگ نت مالزی به نقل از اسپیس، اکنون مهندسان منتظر تاییدیه شرکت یونایتد لانچ آلیانس هستند تا پرگرین را از پیتسبورگ به فلوریدا منتقل نمایند تا روی موشک ULA به نام Vulcan Centaurسوار گردد.

صلاحیت یک لندر ماه متعلق به شرکت خصوصی تایید شد

شاراد باشکاران مدیر عملیات آستروباتیک برای نخستین ماموریت پرگرین در بیانیه ای در این باره می گوید: این تست ها نشان دهنده کیفیت طراحی پرگرین و ساخت آن هستند.

قرار است این لندر در سه ماهه نخست 2023 میلادی از مقر فضایی کیپ کاناورال در آمریکا به فضا پرتاب گردد اما تاریخ پرتاب آن مانند بقیه ماموریت های فضایی با توجه به موضوعات فنی، آب و هوا و فاکتورهای مختلف دیگر ممکن است تغییر کند. عملیات مذکور نخستین پرتاب موشک نو Vulcan Centaur است.

در برنامه CLPS ناسا لندر پرگرین انتخاب شد تا همراه 11 محموله ناسا به ماه برود. ناسا در کنار برنامه ارسال فضانوردان به ماه در برنامه آرتمیس، لندرها، کاوشگرها و دیگر فضاپیماهای رباتیک را به کار می گیرد. این ابزارها احتمالا همراه ماموریت آرتمیس 3 در سال 2025 میلادی در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود می آیند.

CLPS شکل نوی از اکتشافات ماه است. این درحالی است تمام ماموریت های موفقیت آمیز فرود لندر روی ماه به وسیله سازمان های فضایی کشورها اجرا شده و شرکت های خصوصی نقشی در آن نداشته اند.

چند ماموریت نخست CLPS تحقیقاتی هستند و پیش بینی می گردد و پیش بینی می گردد ماموریت های پس از آن در قطب جنوب ماه انجام شوند زیرا ناسا میخواهد در این منطقه زیرساخت هایی برای اقامت دائمی ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صلاحیت یک لندر ماه متعلق به شرکت خصوصی تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلاحیت یک لندر ماه متعلق به شرکت خصوصی تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید