عکس ، کابین های اعجاب انگیز خودروهای الکتریکی

به گزارش وبلاگ نت مالزی، گجت نیوز نوشت: اگر عاشق خودرو باشید، کابین آن هم برایتان خیلی مهم است. در اینجا نگاهی به برترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی سال 2023 خواهیم انداخت.

عکس ، کابین های اعجاب انگیز خودروهای الکتریکی

اتومبیل های الکتریکی تجربه رانندگی متفاوتی را ارائه می نمایند؛ به خصوص مدل هایی که لاکچری هستند. با این حال موتور داخلی آن ها حتی آرام ترین مدل ها، هنگام شتاب گرفتن خودنمایی می نمایند. هنگام تعویض دنده با این اتومبیل ها نیز متوجه لرزش هایی خواهید شد.

اما امکانات و رجحان هایی که خودروهای برقی دارند، باعث می گردد افراد به راحتی روی این موارد چشم پوشی نمایند. در عوض خودروسازان کوشش می نمایند کابین داخلی خودروهای الکتریکی را لوکس تر نمایند. این خودروها دارای طراحی داخلی فوق العاده ای هستند و در کنار آن، امکانات رانندگی منحصر به فرد آن ها باعث می گردد رانندگی با یک خودرو EV لذت بخش باشد.

ما در اینجا چند تا از برترین اتومبیل های الکتریکی با طراحی کابین زیبا و مجذوب کننده را گردآوری نموده ایم که یک دل نه صد دل عاشق آن ها خواهید شد.

مجذوب کننده ترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی بازار

بی ام و i7

بی ام و i7 یک خودرو برقی لوکس با طراحی کابین فوق العاده ای است که می توان از یک خودرو مدرن انتظار داشت. متریال های به کار رفته برای ساخت این کابین همگی درجه یک هستند. اما ویژگی های منحصر به فردی وجود دارد که در کمتر اتومبیلی می توان یافت.

در همه جای این کابین شیشه را می توان دید. به خصوص جایی به نام بی ام و آن را Interaction Bar می نامد. این یک نوار بزرگ است که کل کابین جلو را در بر می گیرد و میزبان ده ها آپشن مختلف است. این نوار نه تنها کنترل بخش های مختلف خودرو را آسان نموده، بلکه ظاهری چشم نواز را هم به کابین داخلی BMW i7 داده است.

سطح این نوار کاملاً لمسی است و شما می توانید کنترل آیتم هایی مثل چراغ خطر (که در صورت فعال شدن کل نوار را به رنگ قرمز درمیاورد) یا حتی باز کردن درب ها با ضربه به سطح این شیشه را به دست بگیرید. هیجان انگیز است وقتی می بینیم بی ام و نه تنها این خودرو را لوکس طراحی نموده، بلکه در ساخت کابین آن از متریال درجه یکی استفاده نموده است. البته شاید این تریم شیشه ای به مذاق همه خوش نیاید.

یک نمایشگر بزرگ هم در جلو داشبورد به سمت راننده تعبیه شده که سیستم تهویه مطبوع خودرو به وسیله آن کنترل می گردد. اما مجذوب کننده تر از این نمایشگر، یک نمایشگر بزرگ 31 اینچی است که پشت سر برای سرنشینان پشتی تعبیه شده و بی ام و آن را Theater Screen می نامد.

این نمایشگر ماموتی، سیستم تفریح خودرو را به قسمت پشتی می آورد که در پشت صندلی های سایز بزرگ خودرو نصب شده است. بی شک این لوکس ترین و زیباترین کابین داخلی در بین خودرواهی الکتریکی است که به سرنشینان اجازه نمایش فیلم های سینمایی روز دنیا با استفاده از سیستم عامل داخلی آمازون فایر همزمان با ماساژ گرفتن از صندلی را می دهد. یک حالت سینمایی نیز در اینجا وجود دارد که با پرده هایی پنجره و سقف پانوراما را می بندد تا بتوانید مثل یک سینمای واقعی از فیلم خود لذت ببرید.

مرسدس بنز EQS سدان

مرسدس بنز EQS سدان، یک خودرو سدان الکتریکی آلمانی فوق لوکس دیگر است که با طراحی خودش چشم نوازی می نماید. درست مثل خودرو بی ام و، برای ساخت کابین این اتومبیل نیز از متریال درجه یکی استفاده شده است. اگرچه مرسدس یک نمایشگر بزرگ را در سرتاسر داشبورد جلو استفاده نموده که نام آن را Hyperscreen گذاشته است. البته این شامل سه نمایشگر مجزا خواهد بود که با یک شیشه روی آن پوشانده شده است.

اگر در پی اتومبیلی از جنس آینده هستید، هیچ گزینه ای بهتر از این خودرو وجود ندارد. مرسدس برای طراحی داخلی این خودرو رویکرد متفاوتی را نسبت به تسلا اتخاذ نموده است. در حالی که تسلا تجمل گرایی را در طراحی ساده و مینیمال می بیند، اما مرسدس همه چیز را زرق و برق دار طراحی نموده است.

نمایشگر Hyperscreen در این خودرو از فناوری OLED استفاده می نماید که به لطف آن نسبت کنتراست فوق العاده ای را ارائه نموده است. در خودرو EQS سدان، حتی سرنشینان هم برای خود یک نمایشگر مجزا دارند. چیزی که در حال رواج پیدا کردن بین اتومبیل ها است.

سرنشینان به وسیله نمایشگر خود می توانند به امکاناتی مثل کنترل سیستم رادیویی و تنظیم نور محیطی داخل کابین دسترسی پیدا نمایند. اگر در پی کابینی با طراحی سنتی مرسدس بنز و فناوری های آینده نگرانه هستید، این خودرو الکتریکی مناسب شماست.

تسلا مدل اس Plaid

تسلا مدل اس Plaid فوق العاده سریع است و همه این را می دانند. اما این خودرو چیزی بیشتر از توان 1000 اسب بخار و سرعت 320 کیلومتر بر ساعت دارد. تسلا زمان زیادی برای طراحی داخل کابین این اتومبیل گذاشته است. گرچه این شرکت به خاطر کیفیت قطعات داخلی کابین خودرو خودش مورد انتقاد واقع شده (به طور مثال گزارش ها در خصوص خراب شدن ظاهری فرمان یوق زیاد بوده است)، ولی در هر صورت فضای داخلی بسیار زیبایی را طراحی نموده است. از قلم نیاندازید که اتومبیل های تسلا همواره به طراحی لوکس و آینده نگرانه مشهور بوده اند.

در داخل این خودرو از چرم طبیعی سفید رنگی استفاده شده که همین باعث تمایز زیاد آن با دیگر خودروهای برقی بازار می گردد. شاید رنگ سفید کمی تمیز کردن خودرو را سخت تر کند، اما ظاهر مینیمالیستی منحصر به فردی را به وجود آورده است. این رنگ سفید به خوبی با قطعات مشکی خودرو ارتباط برقرار نموده، به خصوص با فرمان آینده نگرانه یوق آن که مجذوب کننده ترین بخش خودرو هم هست. شما بعلاوه می توانید با نمایشگر بزرگ این خودرو، بازی های اتومبیل رانی را اجرا کنید و به وسیله این فرمان مثل یک فرمان گیمینگ حرفه ای، از بازی خود لذت ببرید.

هامر برقی

اگر اتومبیل های بزرگ را می پسندید، هامر برقی را از قلم نیاندازید. فضای داخلی آن مکانی شگفت انگیز است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. هامر از یک تم ویژه داخلی به نام Lunar Horizon استفاده می نماید که بسیار زیباست. چیزی این خودرو را خاص نموده، کاربرد سخت و عمدتاً آفرودی آن است که در عین حال کابین تجمل گرایانه و لوکسی دارد.

به طور مثال پوشش موکت کف این خودرو است که کمتر چنین چیزی را در خودروهای آفرودی می توان دید. البته تمیز کردن این موکت خیلی شما را به دردسر نخواهد انداخت. از دیگر ویژگی های آن می توان به طراحی الهام گرفته از سطح ماه روی خروجی اسپیکرهای جلو اشاره نمود که فضای آینده نگرانه ای را به وجود آورده است.

لوسید ایر

لوسید ایر، رقیب مستقیم تسلا مدل اس است، اما فضای داخلی این دو وسیله نقلیه رویکرد کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند. تسلا رویای مینیمالیستی در سرش دارد و فضایی سرد و آینده نگرانه را ساخته است. در آن سمت فضای داخلی خودرو الکتریکی Lucid Air گرم و دنج است. درب های این خودرو با پارچه ای بسیار مجلل و زیبا پوشانده شده اند که فضای داخلی این وسیله نقلیه را دنج می نمایند. یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز فضای داخلی این خودرو که کمتر می توان آن را در خودروهای الکتریکی دید، دکمه های فیزیکی برای تنظیم سرعت فن کولر به همراه صفحه فیزیکی برای کنترل صدای سیستم رادیوپخش است.

این دو چیزی هستند که فضای داخلی اتومبیل را چشم نواز می نمایند و خودروسازان احتیاج دارند از این رویکرد استفاده نمایند. چرا که کنترل بخش هایی مثل سرعت فن و ولوم ضبط با یک صفحه لمسی اصلاً لذت بخش نیست! گنجاندن این دکمه های فیزیکی در داخل کابین سدان مجذوب کننده لوسید، نفس تازه ای را در طراحی داخلی اتومبیل ها دمیده است. یکی دیگر از ویژگی های مجذوب کننده این خودرو، صندلی های شگفت انگیز قسمت جلویی آن است که کاملاً با صندلی های سرنشینان پشتی طراحی متفاوتی دارند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، کابین های اعجاب انگیز خودروهای الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، کابین های اعجاب انگیز خودروهای الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید