فرمانداران فارس اخذ زکات را در دستور کار قرار دهند

به گزارش وبلاگ نت مالزی، خبرنگاران/فارس استاندار فارس تاکید نمود: فرمانداران سراسر استان موضوع جلسات شورای زکات و اخذ این وجوه و تسهیل در دریافت آن را در دستور کار قرار دهند و از اینکه اعتباری به اعتبارات موجود آنها برای پروژه های محرومیت زدایی و فقرزدایی اضافه گردد، استقبال نمایند.

فرمانداران فارس اخذ زکات را در دستور کار قرار دهند

عنایت الله رحیمی شنبه 7 دی در جلسه شورای زکات فارس گفت: اخذ زکات و پرداخت آن، عملی عبادی محسوب می گردد که آثار مختلفی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد، اما فهماندن و انتقال آثار اهمیت بالاتری برخوردار است.

او با بیان اینکه اگر افراد بدانند با پرداخت زکات دستور خداوند را اجرا می نمایند و هر جا که زکات مطرح شده، موضوع نماز نیز مطرح است، افزود: شاید امروز به به علت گرفتاری ها استنباط این باشد که وقتی مالیات داده می گردد، احتیاجی به پرداخت خمس و زکات نیست اما پایه های حکومت اسلامی در عرصه مالی بر پایه خمس، زکات، انفال و امثالهم پایه گذاری شده است.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه زکات احتیاج واقعی امروز جامعه است و موجب کاهش شکاف بین فقیر و غنی می گردد، بیان کرد: در جاهایی که اعتبارات کافی و جوابگو نباشد با زکات این شکاف پر می گردد و می توان به محرومان جامعه خدمات رسانی کرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات باعث مودت و دوستی بین اغنیاء و فقرا خواهد شد، اظهار کرد: هیچ ثروتمندی روی خوشبختی و آرامش را نخواهد دید اگر کنار دست خود فقیر داشته باشد.

او تاکید نمود: ادای این تکلیف الهی اثرگذار و موجب تلطیف، هماهنگی و همدلی بیشتری بین فعالین مالی در جامعه خواهد شد.

استاندار فارس همچنین از دستگاه های خدمات رسان خواست در زمینه اخذ زکات کوشش خود را مضاعف نمایند و ابتدا به کسانی که مشمول پرداخت زکات می شوند، بفهمانند که این امر موجب نقصان مال و دارایی آنها نمی گردد که افزایش رزق و روزی، بیمه کردن اموال را در مقابل حوادث و شکر نعمت خداوند را به دنبال دارد.

رحیمی افزود: در موارد زیادی با استناد به ماده 172 قانون مالیات های مستقیم، از زکات برای یاری به امور خدماتی و محورمیت زدایی استان برای امور عامل المنفعه مانند خانه عالم، امور ورزشی، خانه بهداشت و ... استفاده شده است.

او با تاکید بر اینکه باید بین زکات و مالیات تفکیک قائل شد، گفت: مالیات یک چارچوب قانونی مشخصی دارد و زکات حکم الهی است که باید به آن پرداخته گردد.

استاندار فارس با ابراز خرسندی از فرایند افزایشی پرداخت زکات، این مهم را نشان دهنده اعتقاد قلبی مردم به شعائر اسلامی و احکام دینی دانست و گفت: شیراز، مرودشت و کازرون به ترتیب بیش از سایر شهرستان های فارس زکات پرداخت نموده اند.

انتهایی پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فرمانداران فارس اخذ زکات را در دستور کار قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانداران فارس اخذ زکات را در دستور کار قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید