معامله گران بورس تهران شاهد تداوم افت قیمت ها

به گزارش وبلاگ نت مالزی، معامله گران بورس تهران امروز شاهد کاهش قیمت سهم ها در بسیاری از گروه ها از جمله فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی بودند.

معامله گران بورس تهران شاهد تداوم افت قیمت ها

به گزارش وبلاگ نت مالزی، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 2433 واحد افت کرد و به رقم 133 هزار و 676 واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم وزن با 31 واحد افت روبرو شد و تا رقم 21 هزار و 628 پایین آمد.

در روز گذشته قیمت بسیاری از سهم ها در بورس تهران با کاهش روبرو شد، اما بانکی ها روند رشد را پی گرفتند. امروز نیز این روند کاهشی مداوم تر گردیده به طوری که هم شاخص کل بازده نقدی و قیمتی و هم شاخص کل هم وزن هم جهت افت کردند.

شاخص آزاد شناور نیز 2769 واحد افت کرد و در تراز 142 هزار و 395 واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز 2126 و 3245 واحد افت کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب 239، 235، 211 و 203 واحد افت تاثیر کاهنده روی شاخص های بازار داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی افت شدیدی را در تعدادی از سهم ها شاهد بودیم به طوری که سهامشان بیش از 4 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. در عین حال در گروه استخراج کانه های فلزی نیز این روند کاهشی چشمگیر بود.

در گروه محصولات شیمیایی نیز روند کاهش قیمت ها کاملا مشهود بود، اما در گروه بانک ها که روز گذشته روند افزایشی را پی گرفتند، امروز به جز اندک سهم هایی قیمت ها کاهش پیدا کرد.

خودرویی ها نیز روند کاهش قیمت را امروز شاهد بودند هر چند که این کاهش قیمت چندان زیاد نبود و در کنارش تعدادی از نمادها همچون الکتریک خودروی شرق و چرخشگر بیش از 4 درصد رشد قیمت را تجربه کردند. همچنین تعداد دیگری از نمادهای این گروه نیز با افزایش قیمت روبرو شدند.

در گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای نیز روند قیمت سهم ها کاهشی بود. در این گروه 42 میلیون سهم نزدیک به 26 میلیارد تومان مورد داد و ستد نهاده شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 658 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 2.4 میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با بیش از 38 واحد افت روبرو شد و به رقم 1506.9 رسید. ارزش معاملات این بازار تا رقم 280 میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات آن به عدد 701 میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معامله گران بورس تهران شاهد تداوم افت قیمت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله گران بورس تهران شاهد تداوم افت قیمت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید