هوای تهران تنها تا فردا آلوده است

به گزارش وبلاگ نت مالزی، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران درخصوص آخرین شرایط هوای مرکز توضیحاتی را ارائه کرد.

هوای تهران تنها تا فردا آلوده است

محمد رستگاری اضافه کرد:

شرایط کیفی هوای تهران امروز (23 آذرماه) به علت غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس واقع شده است.

وی درخصوص شرایط هوای مرکز با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا براساس میانگین اطلاعات ایستگاه ها عدد 162 را نشان می دهد، گفت:

براین اساس شرایط هوا در شرایط ناسالم واقع شده است و برای گروه های حساس اعم از سالمندان، بچه ها و بیماران خطرناک است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بالاترین شاخص آلودگی هوا در ایستگاه های شهیدبهشتی با 179، پارک شکوفه173 و سوهانک با عدد 172 بوده است، گفت:

اواخر امشب (دوشنبه) شاهد ناپایداری هوا خواهیم بود که غلظت آلایندگی را کم می نماید اما شرایط ناسالم هوا فردا (سه شنبه) ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص زمان برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز گفت:

سال پیش جلسه ای برگزار گردید که براساس آن مقرر شد تا زمانی که احتیاج به اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منزل و تعطیلی مدارس نباشد، این جلسه برگزار نگردد و مابقی اختیارات به کارگروه کاهش آلودگی هوا تفویض شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته نامه ای به آموزش و پرورش شهر تهران ارسال شد، ادامه داد:

برهمین اساس از آنها درخواست کردیم که کلاس های ورزش که در هوای آزاد است را تعطیل نمایند و بعلاوه نامه ای به بهزیستی شهر تهران ارسال شد تا از فعالیت بچه ها در مهدکودک ها در فضای باز جلوگیری گردد و بعلاوه اورژانس در حالت آماده باش است.

رستگاری با بیان اینکه به اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری تهران نیز نامه هایی ارسال شده است و از آنها درخواست شد تا از برگزاری کلاس های ورزش در فضای باز جلوگیری نمایند، اظهارکرد:

با این اعداد نمی توان مدرسه ای را تعطیل کرد و اگر شرایط هوای ناسالم تداوم داشته باشد و اگر به عدد 200 نزدیک شد، حتما جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا برای اتخاذ تصمیمات نو برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو

به "هوای تهران تنها تا فردا آلوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای تهران تنها تا فردا آلوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید