آیپد نسل دهم اپل با تراشه A14 سی درصد کارآمدتر می گردد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، اپل تا سرانجام سال از نسل تازه آیپد، تبلت ارزان خود رونمایی خواهد نمود. پیش از راه اندازی اطلاعاتی در مورد این محصول منتشر شده است. پس از نسل نهم آی پد که در سرانجام سال گذشته عرضه شد، اپل باید در عرض چند ماه از نسل دهم آن با مشخصات فنی بهتر رونمایی کند.

آیپد نسل دهم اپل با تراشه A14 سی درصد کارآمدتر می گردد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، بعضی مشخصات فنی نسل نو تبلت های اپل شده به وسیله 9to5mac منتشر شده که به آنالیز آن ها می پردازیم.

این تبلت نو ارزان باید با تراشه A14 اجرا گردد، همان تراشه ای که در نسل چهارم آیپد ایر یا حتی در آیفون 12 سال 2020 به کار رفته است. تراشه نو نوید 30 درصد کارآمدی بهتر نسبت به تراشه A13 فعلی را می دهد. اپل بعلاوه پشتیبانی از شبکه 5G را برای مدل های سلولی اضافه خواهد نمود. این تبلت اولین محصول اپل با قابلیت 5G و قیمت کمتر از 400 دلار خواهد بود.

تبلت بعدی اپل به جای پورت لایتنینگ از یک پورت USB-C بهره می برد. به نظر می رسد این شرکت میخواهد USB-C را به کل خط فراوری آیپد بیاورد. پیش از این نیز اپل در آیپد پرو 2018، آیپد ایر 2020 و آیپد مینی 2021 نیز از این پورت بهره برده بود. داشتن USB-C دنیایی از امکانات را در اختیار کاربران اپل قرار می دهد. این کانکتور از سرعت انتقال سریع تر و حتی طیف گسترده تری از تجهیزات جانبی پشتیبانی می نماید، در حالی که کانکتور لایتنینگ همچنان بر اساس استاندارد کندتر USB 2.0 عمل می نماید و تقریباً برای همه چیز به آداپتور ها متکی است. با استفاده از USB-C حتی کاربران سطح پایه آی پد نیز می توانند به راحتی آن را به نمایشگر های خارجی مدرن تر مانند نمایشگر استودیو اپل متصل نمایند.

این تبلت دارای یک صفحه نمایش رتینا با رزولوشن مشابه نمایشگر iPad Air خواهد بود. آی پد نسل نهم کنونی دارای صفحه نمایش 10.2 اینچی LCD است، بنابراین می توان انتظار افزایش جزئی صفحه نمایش به 10.5 اینچ یا حتی 10.9 اینچ را داشت. با این حال، مشخصات صفحه نمایش مدرن تر مانند طیف رنگی گسترده با DCI-P3 و روشنایی بالاتر، منحصر به آی پد های گران تر باقی خواهند ماند. سطح مبتدی کنونی همچنان دارای صفحه نمایش ال سی دی 10.2 اینچی و رابط لایتنینگ به جای USB-C می باشد.

متأسفانه، هنوز هیچ جزئیاتی در خصوص طراحی آیپد نو اپل وجود ندارد و نمی دانیم آیا این غول فناوری همان طراحی قدیمی را در این محصول حفظ می نماید و یا مانند iPad Air، iPad و iPad Pro به سمت طراحی مدرن تر خواهد رفت. بر اساس آنچه در خصوص صفحه نمایش و رابط نو این محصول می دانیم، احتمال تغییر طراحی آن زیاد است. بعلاوه شایعه شده است که اپل مدل های نو آیپد پرو را در اواخر امسال معرفی خواهد نمود. نسل بعدی آیپد پرو مجهز به تراشه M2 خواهد بود و ممکن است از شارژ بی سیم MagSafe پشتیبانی کند.

منبع: 9to5mac

منبع: فرارو

به "آیپد نسل دهم اپل با تراشه A14 سی درصد کارآمدتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد نسل دهم اپل با تراشه A14 سی درصد کارآمدتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید