پرونده ثبت جهانی همدان تحویل یونسکو شد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، استاندار همدان از تحویل پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به یونسکو خبر داد و گفت: پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان گستره ای از محوطه باستانی هگمتانه، میدان مرکزی شهر، بازار تاریخی همدان، آرامگاه بوعلی سینا و خیابان های تاریخی این محدوده را شامل می شود

پرونده ثبت جهانی همدان تحویل یونسکو شد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در جمع وبلاگ نت مالزی بیان نمود: امیدواریم ثبت جهانی این پرونده با مشارکت همه مسؤولان محلی، شهروندان و ساکنان شهر تاریخی همدان در آینده نزدیک محقق شود.

وی اضافه کرد: هر سال هر کشور یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد، که سهمیه ایران برای سال آینده پرونده منظر فرهنگی و تاریخی از هگمتانه تا همدان خواهد بود.

استاندار همدان گفت: امیدواریم و بر اساس پیش بینی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرف تابستان 1402 این یادمان ارزشمند تاریخی ثبت جهانی شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، طبق روال بررسی پرونده هایی که در نوبت ثبت جهانی یونسکو قرار می گیرند، تیرماه سال آینده ارزیابان یونسکو در همدان حضور خواهند یافت.

وسعت منظر فرهنگی و تاریخی از هگمتانه تا همدان در این پرونده حدود 100 هکتار درنظر گرفته شده که شامل تپه هگمتانه، بازار، بافت و 140 اثر تاریخی است و با ثبت جهانی این اثر، انتظار می رود بافت تاریخی، بازار سنتی، مسجد جامع و پیاده راه های شهر همدان حفظ شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "پرونده ثبت جهانی همدان تحویل یونسکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ثبت جهانی همدان تحویل یونسکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید