کدام خودرو ها مشمول مالیات می شوند؟

به گزارش وبلاگ نت مالزی، بر اساس لایحه بودجه 1401 خودرو های بالای یک میلیارد تومان شامل مالیات می شوند؛ بنابراین تقریبا تمامی خودرو های ایرانی معاف از مالیات هستند.

کدام خودرو ها مشمول مالیات می شوند؟

به گزارش تجارت نیوز، در پیش نویس بودجه 1401 ذکر شده است که خودرو هایی مشمول مالیات می شوند که بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند.

با توجه به این موضوع می توان گفت خودرو های ایرانی مشمول مالیات نمی شوند. پژو 2008 از گران ترین خودرو های فراوری داخل است که حدود 980 میلیون تومان قیمت دارد.

بعلاوه خودرو های هایما S7 و S5 که از دیگر خودرو های گران قیمت فراوریات دو خودروساز ایرانی هستند حدود 600 تا 800 میلیون تومان قیمت دارد.

بنا بر اطلاعات و قیمت های موجود در بازار خودرو، فهرستی تعدادی از خودرو هایی که بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند که بر اساس پیش نویس بودجه 1401 شامل مالیات می شوند به دست آمده است.

تویوتا C-HR با قیمت حدودی دو میلیارد تومان و تویوتا RAV4 با قیمت یه میلیارد تومان در این فهرست قرار دارند.

از دیگر خودرو های پرطرفدار در بازار ایران، خودرو های رنو تالیسمان با قیمت 1.9 میلیارد تومان و رنو کولیوس با قیمت 2.6 میلیارد تومان هستند که شامل مالیات می شوند.

فیدلیتی و دیگنیتی از خودرو های نو وارداتی بهمن موتور، که با قیمت حدودی یک میلیارد تومان در بازار شامل مالیات هستند.

نکته قابل توجه آن است که این خودرو ها در فروش فوری های بهمن موتور با قیمت حدودی 750 میلیون تومان به فروش می رسند. در کنار این دو خودرو، سیتروئن C3 با قیمت حدودی یک میلیارد تومان به فروش می رسد.

کیا سراتو اتوماتیک (وارداتی)، کیا اپتیما و دی اس 6 با قیمت 1.8 میلیارد تومان معامله می شوند.

لکسوس RX 200 با قیمت 7.5 میلیارد تومان از گران ترین خودرو های پرطرفدار و در فهرست مالیات دهندگان در بازار است.

خودرو هایی که از آن ها نام برده شد، بعضی از خودرو های پرطرفداری هستند که در بازار ایران با قیمت بالای یک میلیارد تومان خرید و فروش می شوند که بر اساس پیش نویس بودجه 1401 شامل مالیات می شوند.

منبع: فرارو

به "کدام خودرو ها مشمول مالیات می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام خودرو ها مشمول مالیات می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید