گوگل در مسیر اپل شدن: نصب خارج از استور اپلیکیشن در اندروید 14 محدود می گردد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، زومیت نوشت: درحالی که شایعه ها از شروع بارگیری جانبی اپلیکیشن در iOS 17 خبر می دهند، گزارشی غیررسمی می گوید گوگل در پی محدود کردن این قابلیت در اندروید 14 است.

گوگل در مسیر اپل شدن: نصب خارج از استور اپلیکیشن در اندروید 14 محدود می گردد

اندروید 13 حدودا 6 ماه پس از انتشار عمومی، روی تنها پنج درصد از گوشی های اندرویدی نصب شده و حال که شماری از کاربران به این سیستم عامل دسترسی دارند، نخستین شایعه های مربوط به اندروید 14 در شبکه های اجتماعی ظاهر شده اند. نسخه توسعه دهنده اندروید 14 احتمالاً تا نهایتا یک ونیم ماه دیگر منتشر می گردد.

بر اساس گزارش Android Authority، یکی از تغییرات مهم اندروید 14 روی نحوه دانلود اپلیکیشن اثر می گذارد. مطابق تغییرات رؤیت شده در کد اندروید، نوترین نسخه این سیستم عامل اپلیکیشن هایی را که مخصوص نسخه های قدیمی تر اندروید هستند مسدود می نماید.

گوگل دائماً توسعه دهندگان را به به روزرسانی اپلیکیشن هایشان ترغیب می نماید تا همواره برترین تجربه در نوترین نسخه اندروید به کاربر ارائه گردد. رهنمودهای نو گوگل پلی اعلام می نمایند که اپلیکیشن ها باید حداقل روی اندروید 12 متمرکز باشند، نه نسخه های قدیمی تر.

پیش احتیاج موردبحث صرفاً شامل اپلیکیشن هایی می گردد که به وسیله گوگل پلی در دسترس قرار می گیرند. این یعنی کاربر می تواند به وسیله سایدلود (بارگیری جانبی)، اپلیکیشن هایی را که برای نسخه های قدیمی تر اندروید توسعه داده شده اند از منابع دیگر دانلود کند. بعلاوه اگر قبلاً یک بار اپلیکیشن های قدیمی را دانلود نموده باشید، گوگل پلی به شما امکان می دهد بار دیگر آن را روی گوشی خود دانلود کنید.

ظاهراً گوگل میخواهد در قابلیت بارگیری جانبی اندروید 14 تغییر مهمی ایجاد و آن را محدودتر کند. هدف گوگل جلوگیری از پخش گسترده تر بدافزارها است. احتمالاً بارگیری جانبی اپلیکیشن های ساخته شده برای اندروید 6 و نسخه های قدیمی تر، در اندروید 14 غیرممکن خواهد شد.

به علت تغییرات، نصب اپلیکیشن های قدیمی به وسیله گوگل پلی به طور کامل مسدود می گردد. اندروید 14 بعلاوه بارگیری جانبی این اپلیکیشن ها را غیرممکن می نماید.

این شایعه در حالی دست به دست می گردد که به ادعای یک افشاگر خوش سابقه، اپل برای اولین بار بارگیری جانبی اپلیکیشن های آیفون را ازطریق iOS 17 ممکن می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "گوگل در مسیر اپل شدن: نصب خارج از استور اپلیکیشن در اندروید 14 محدود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در مسیر اپل شدن: نصب خارج از استور اپلیکیشن در اندروید 14 محدود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید