شبکه های اجتماعی، اینستاگرام بچه ها متوقف می گردد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، خبرنگاران- چهل و چهار دادستان کل ایالتی آمریکا از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک خواستند از طرح ساخت نسخه ویژه اینستاگرام برای بچه ها دست بکشد.

شبکه های اجتماعی، اینستاگرام بچه ها متوقف می گردد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، گروهی از دادستانهای کل ایالتی آمریکا در نامه ای به فیس بوک اعلام نمودند استفاده از شبکه اجتماعی می تواند به سلامت روانی بچه های که قادر به پشت سر گذاشتن چالشهای داشتن یک حساب شبکه اجتماعی نیستند آسیب وارد کند. فیس بوک از نظر تاریخی در حمایت از سلامت روانی بچه ها در پلتفرمهایش پیروز نبوده است.

فیس بوک در بیانیه ای اعلام نمود ایمنی و حریم خصوصی را در اولویت قرار خواهد داد و در ساخت این سرویس، با رگولاتورها و کارشناسان همکاری می نماید. این شرکت متعهد شده است در نسخه ویژه بچه ها اپلیکیشن اینستاگرام تبلیغاتی نمایش ندهد.

این نامه به مخالفت عمومی با برنامه فیس بوک برای ساخت اینستاگرام ویژه بچه ها پایین 13 سال اضافه می گردد. قانونگذاران آمریکایی در جلسه کنگره که در مارس برگزار شده بود، از زاکربرگ درباره این پروژه سوال نموده و وی را برای تضمین این که شرکتش اقدامات بیشتری برای حمایت از بچه ها انجام می دهد، تحت فشار قرار داده بودند. فعالان سلامت روانی و حریم خصوصی بچه ها اعلام نموده اند که اپلیکیشن جدید ممکن است عامل افسردگی، تنهایی و اضطراب در بچه ها خردسال گردد.

فیس بوک هنوز در مراحل اولیه ساخت این اپلیکیشن است. مدیران فیس بوک اعلام نموده اند این شرکت میخواهد عمده قابلیتهایی که اکنون در اینستاگرام وجود دارد را برای کاربران خردسال خود فراهم کند؛ البته این دسترسی با کنترل و امکان مشاهده توسط والدین فراهم می گردد. فیس بوک می گوید بچه ها پایین 13 سال اکنون از اینستاگرام استفاده می نمایند و به جای این که درباره سنشان دروغ بگویند، می توانند از این اپلیکیشن ویژه استفاده نمایند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک هنوز به زمان عرضه این برنامه یا نهایی کردن امکانات آن اشاره ننموده است. پیش از این فیس بوک مسنجر کیدز را عرضه نموده بود که به والدین امکان می دهد ارتباطات فرزندانشان را کنترل نموده و برای آنها محدودیت زمانی معین نمایند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "شبکه های اجتماعی، اینستاگرام بچه ها متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه های اجتماعی، اینستاگرام بچه ها متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید