پاستیل هندوانه ای کشدار، مخصوص شب یلدا

به گزارش وبلاگ نت مالزی، غیر از شب یلدا هر وقت که فرصت داشته باشید می توانید این پاستیل هندوانه ای را تهیه کنید.

پاستیل هندوانه ای کشدار، مخصوص شب یلدا

پاستیل هندوانه ای خانگی یک پیشنهاد عالی و خوشمزه برای شب یلدا است. پاستیل های خانگی خیلی خوشمزه تر از پاستیل های شرکتی هستند. طرز تهیه این پاستیل هم بسیار ساده و آسان است و راحت تهیه می گردد. این روش برای بچه هایی که عاشق پاستیل هستند هم فوق العاده مجذوب کننده به نظر می رسد. شما می توانید این پاستیل را با قالب و بدون قالب داخل ظرف های پلاستیکی نیز تهیه کنید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستیل هندوانه ای خانگی

  • ژله انار 1/2 بسته
  • ژله لیمو یا کیوی 1/2 بسته
  • ژله آلوئه ورا 1/2 بسته
  • پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
  • شیر ولرم 2 قاشق غذاخوری
  • گلوکز 3 قاشق غذاخوری
  • آب جوش 3 لیوان

طرز تهیه پاستیل هندوانه ای خانگی

برای تهیه این پاستیل ها به قالب سیلیکونی نیاز داریم. داخل قالب سیلیکونی را کاملا چرب کنید و کنار بگذارید.

مرحله اول

3 کاسه جداگانه برای ترکیب هر کدام از ژله ها بردارید. سپس 3 لیوان آب جوش بریزید. بهتر است یک کتری آب جوش آماده روی حرارت ملایم داشته باشید تا ژله ها را به صورت بن ماری تهیه کنید.

مرحله دوم

ژله قرمز و 1 قاشق پودر ژلاتین و آب سرد را با هم مخلوط کنید. ظرف ژله را روی بخار کتری بگذارید تا به صورت بن ماری ژلاتین کاملا حل گردد. سپس این مواد را همراه 1 قاشق گلوکز با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا مایع شفافی به دست آید. داخل قالب ها را تا نصف از ژله قرمز رنگ بریزید. قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم

ژله آلوئه ورا را با 1 قاشق پودر ژلاتین و آب سرد مانند دفعه قبل با هم مخلوط و ظرف را روی بخار کتری بگذارید. دوباره مایع را به همراه 1 قاشق گلوکز کاملا هم بزنید تا مایع شفافی به دست آید. مجددا قالب ها را تا نصفه ژله آلوئه ورا بریزید. وقتی مایع شفاف شد ظرف را از روی کتری بردارید و بگذارید تا خنک گردد.

شیر را در ظرف دیگر و روی بخار کتری بگذارید تا ولرم گردد. شیر و ژله آلوئه ورا باید هم دما باشند. برای سنجش این کار نوک انگشت کوچک خود را در شیر و ژله بزنید تا دمای آن را حس کنید. شیر را به آرامی داخل ژله بریزید و هم بزنید تا شفاف و سفید رنگ گردد. سپس مایع سفید را روی ژله قرمز که از قبل سفت شده بریزید و 15 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا ببندد.

مرحله چهارم

ژله لیمو یا کیوی را هم مانند مرحله قبل با 1 قاشق پودر ژلاتین و آب سرد و بعد 1 قاشق دیگر گلوکز آماده کنید. قالب را از یخچال درآورید و روی مایع سفید رنگ که سفت شده بریزید. قالب را داخل یخچال بگذارید و 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا پاستیل هندوانه ای خانگی شما کاملا سفت گردد.

مرحله پنجم

بعد از 20 دقیقه قالب را از یخچال خارج کنید و با فشار دست به زیر قالب، پاستیل ها را به آسانی درآورید. برای تزیین می توانید از شکلات های اشکی بهره ببرید که شبیه هسته هندوانه گردد. پاستیل های خوشمزه شما آماده شد. اگر به دستورهای شب یلدایی علاقه دارید، دستور آش انار را در مجله بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه پاستیل هندوانه ای خانگی

  • گلوکز برای شفافیت و کشدار شدن پاستیل ها استفاده می گردد.
  • کف قالب های سیلیکونی را کمی چرب کنید.
  • اگر دوست داشتید می توانید کمی شکر به مواد اضافه کنید.
  • برای هسته هندوانه ها هم می توانید تخم خرفه بریزید.
  • برای رنگ سفید ژله آلوئه ورا می توانید بستنی وانیلی یا خامه هم بهره ببرید.
  • اگر قالب سیلیکونی ندارید، می توانید پاستیل ها را در هر قالبی که در خانه دارید بریزید و در آخر کار به هر شکلی دوست داشتید برش بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از شیرینی خانگی کوکی نارگیلی با 4 قلم مواد + ویدیو را ببینید.

منبع: پیام دلتا

به "پاستیل هندوانه ای کشدار، مخصوص شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاستیل هندوانه ای کشدار، مخصوص شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید